Recensie: Twee zomers RECENSIE

Recensie: Twee zomers

Twee Zomers vertelt het verhaal van een vriendengroep die in de jaren 90 samen een zomer hebben doorgebracht en dit nu 30 jaar later nog eens overdoen. Dit dreigt echter ernstig uit de hand te lopen wanneer ze geconfronteerd worden met de beelden van een groepsverkrachting van de vorige zomer. Wie heeft deze beelden en wie heeft er belang bij de chantage hiermee?

Twee Zomers weet vanaf het begin een spannend onderbuikgevoel sfeertje neer te zetten ook al lijkt er in het begin nog niets aan de hand. Gewoon wat mensen die samen op een luxe vakantie gaan en wel wat nerveus zijn maar niet op een bijzondere manier. Met elke aflevering komt er echter meer ellende naar boven en wordt de dreiging van de chantage steeds groter. Door deze spanningsopbouw blijf je kijken en weten de makers de kijker van begin tot einde geboeid te houden.

Het verhaal van Twee Zomers zit goed in elkaar. Er zijn twee verhaallijnen, één in het verleden en één in het heden. Door deze af te wisselen leer je de personages goed kennen en krijg je steeds een beetje informatie waardoor de puzzel steeds een beetje completer wordt. Het is knap hoe ze op deze luchtige manier heel veel informatie over een hele lange periode, 30 jaar, weten te geven. Soms zorgt de extra informatie ook voor extra veel spanning, zoals op het moment dat je erachter komt dat de tweede zomer eigenlijk ook een terugblik is vanuit een rechtszaak. Je komt er al vrij snel achter dat er iemand is overleden maar het duurt heel lang voordat je weet wie. Het bijzondere is dat Twee Zomers begint met veel mysteries, er komen er bijna tot de laatste aflevering heel wat mysteries bij en toch weten de makers het geheel overzichtelijk te houden. Doordat er zoveel personages zijn, zijn er ook meerdere visies op het verhaal. Tijdens het kijken merk je dat je eigen visie op het verhaal en je loyaliteit ook wat verschuift met de informatie die je krijgt. Dit maakt het verhaal extra interessant en geeft het geheel een diepere laag.

Naast een goed verhaal, een goed team en een tot de verbeelding sprekende locatie is een goede cast natuurlijk ook erg  belangrijk. En dat zit meer dan goed met Twee Zomers. Voor de volwassen vriendengroep zien je de zeer ervaren Koen De Bouw, Kevin Janssens, Ruth Becquart, Inge Paulussen, Herwig Ilegems, An Miller, Sanne Samina Hanssen en Tom Vermeir. Voor de 30 jaar jongere versie van deze club zie je Tijmen Govaerts, Tine Roggeman, Felix Meyer, Lukas Bulteel, Vincent Van Sande, Louise Bergez, Marieke Anthoni en Bjarne Devolder. Buiten de vriendengroep zijn ook Jennifer Heylen en Verona Verbakel belangrijk om te noemen voor hun bijdrage aan deze fantastische serie. Het sterke van deze cast is dat er niet één iemand uitspringt, het zijn stuk voor stuk heel goede acteurs en actrices die in Twee Zomers hun talenten weten te bundelen tot het neerzetten van een goed verhaal op zeer natuurlijke wijze.

Samengevat is Twee Zomers weer een topserie van Vlaamse bodem, een echte must-see voor liefhebbers van spannende series met een goed verhaal.

Recensie: Twee zomers

Twee zomers

• Verschenen (film):

3 juni 2022

Speelduur: 6 afleveringen
  • Distributeur:

Netflix
  • Genres:

Drama, Spanning

1  2  3  4  5

Twee Zomers vertelt het verhaal van een groep vrienden die dertig jaar na een legendarisch zwembadfeestje nog eens samenkomen op een privé-eiland in Zuid-Frankrijk. Met champagne, een zwembad en geen bereik met de buitenwereld lijkt alles aanwezig te zijn om er een onvergetelijk weekend van maken.