Recensie: The Summer I Turned Pretty RECENSIE

Recensie: The Summer I Turned Pretty

Elke zomer reist Belly samen met haar moeder en broer Steven af naar het strandhuis in Cousins Beach, eigendom van de beste vriendin van haar moeder, Susannah. Daar brengt ze de hele zomervakantie door samen met de broers Jeremiah en Conrad, op wie ze al jaren verliefd is. Maar waar ze normaal nooit mee mag doen met de jongens, is er dit jaar iets veranderd. Belly is opgegroeid en zelfverzekerder geworden, waardoor de jongens haar opeens niet meer aankijken alsof ze het kleine zusje is. Echter lijkt Conrad nog steeds niet in haar geïnteresseerd, dus richt ze zichzelf eindelijk eens op andere jongens.

De serie The Summer I Turned Pretty is gebaseerd op de romantische boeken van Jenny Han, maar als je denkt dat dit een gemiddelde romantische serie gaat zijn dan heb je het mis. Ook wanneer je de boeken hebt gelezen zul je in komen te staan voor wat verrassingen. Waar de grote lijnen wel helemaal zijn zoals in de boeken, zijn er toch een aantal leuke details toegevoegd aan het script. Door de hele serie heen volg je Belly’s deelname aan het debutantenbal. Dit zorgt voor de prettige samenhang, maar vooral voor een doorlopend doel en een goede afsluiting in de seizoensfinale. Daarnaast is er meer focus op de moeders, iets wat de serie alleen maar ten goede komt door de diepgang die ze daarmee creëren.

Zoals gezegd vindt de hele serie plaats in Cousins Beach. Dit is dan ook ontzettend heerlijk weergegeven en je zult bij het kijken van deze serie helemaal een zomers gevoel krijgen en zin hebben om in het zwembad van het strandhuis te duiken. Er valt ongeveer geen kritiek te geven op de muziekkeuze, want alle liedjes lijken haast geschreven voor deze serie en de situaties die plaatsvinden.

De karakters in deze serie zijn levensecht. De relaties tussen de personages zijn gebaseerd op een heel verleden, waar je regelmatig flashbacks en fragmentjes van te zien krijgt, en de acteurs brengen deze goeie vriendschappen goed over. Ook de relatie tussen Belly (Lola Tung) en Conrad (Christopher Briney) is fragiel en mooi opgezet, en vooral voor Conrad zal je hart regelmatig breken. Gelukkig brengt Jeremiah (Gavin Casalegno) luchtigheid in elke aflevering.

Tijdens het kijken van The Summer I Turned Pretty zul je langzaamaan steeds meer hints krijgen over wat de laatste aflevering voor je in petto heeft, ook hints die je later pas zult begrijpen. De laatste aflevering is dan ook echt een tranentrekker en geeft de diepgang aan de serie die het nodig heeft om naar een volgend level getild te worden. Het laat ook genoeg mogelijkheid voor een volgend seizoen, waar je na het kijken van de laatste aflevering niet op zult kunnen wachten.

The Summer I Turned Pretty is de perfecte serie om een heerlijk zomers gevoel van te krijgen, waar de kampvuren tot middernacht en de uitjes naar het strand je meenemen naar Cousins Beach. De personages en hun geschiedenis is goed opgebouwd en weergegeven en de bijpassende muziek maakt het helemaal af.

Recensie: The Summer I Turned Pretty

The Summer I Turned Pretty

• Verschenen (film):

17 juni 2022

Speelduur: 45 minuten
  • Distributeur:

Amazon Studios

Drama

1  2  3  4  5

In 'The Summer I Turned Pretty' volgen we Isabel 'Belly' Conklin. Elke zomer brengt ze samen met haar mama en oudere broer de vakantie door in het charmante badplaatsje Cousin's Beach. Ook haar mama's jeugdvriendin Susannah en haar twee zonen, Conrad en Jeremia, gaan telkens mee op de jaarlijkse strandtrip. Van kleins af aan kan Belly het al goed met de broers vinden, maar deze zomer hebben zowel Conrad als Jeremia ineens gevoelens voor haar!