Recensie: Enola Holmes 2 RECENSIE

Recensie: Enola Holmes 2

The game is afoot! Het vervolg op de grappige film over het jongere zusje van Sherlock Holmes gaat eigenlijk verder waar we gebleven zijn. Na alle gebeurtenissen uit het origineel besluit Enola om een eigen zaak te beginnen als detective, maar ze komt er al snel achter dat dit niet makkelijk is (en al helemaal niet voor een vrouw). Ze staat op het punt om haar zaak te sluiten, als een meisje zich bij haar meldt. Ze biedt Enola haar eerste officiële klus aan: het vinden van haar vermiste zus. De zus is vermist geraakt nadat ze werd beschuldigd van diefstal op haar werkplek. Enola neemt de zaak meteen aan, maar zodra een gevaarlijke samenzwering een mysterie meebrengt, heeft ze de hulp van haar vrienden, en Sherlock zelf, nodig om dit te ontrafelen.

Enola duikt meteen in de zaak, maar als de lokale politie haar voor de voeten loopt ontdekt ze al snel dat ze de ervaring en wijsheid van haar broer en moeder nodig heeft. Ja hoor, naast Millie Bobby Brown keren ook Henry Cavill en Helena Bonham Carter terug voor dit vervolg. Brown en Cavill hebben in dit deel wat meer scenes samen en op het scherm klikt het goed. Alsof het echt broer en zus zijn trekken ze in deze film wat meer naar elkaar toe. Zo ziet de oudere Holmes in dat zijn zusje heel capabel is, maar andersom realiseert Enola zich dat Sherlock ook maar een mens is. De goed geschreven dialogen komen overtuigend over tussen de twee en zorgen ook voor een fijne dynamiek en een rap tempo.

De kenmerkende manier van de oorspronkelijke Holmes-verhalen, met betrekking tot deductie en het ontrafelen van mysteries, komt ook in dit nieuwe verhaal terug. Toch is de film heel makkelijk te volgen waardoor ook jonge kijker plezier kunnen beleven aan de film.

De scenés tussen Enola en Lord Tewkesbury brengen in dit deel niet dezelfde emoties en verwachtingen mee als in het vorige. Het karakter van Tewkesbury laat te wensen over. Zijn dialogen zijn saai en het verschil tussen hem en Enola lijkt niet te overbruggen zijn, waardoor de scenés geforceerd overkomen.

Deze familiefilm heeft eigenlijk alles wat hij nodig heeft. Humor, lichte spanning, vechtscènes en een goed tempo. De ideale film of even nergens aan te denken en gewoon te genieten van een goede en makkelijk te volgen verhaal. Dit mysterie is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en er wordt ook langzaam al een aanloop gedaan naar een derde film. Dus kijk snel dit tweede deel!

Recensie: Enola Holmes 2

Enola Holmes 2

1  2  3  4  5