Recensie: Emily in Paris - seizoen 3 RECENSIE

Recensie: Emily in Paris - seizoen 3

Parijs is de stad van de liefde. Het ideale scenario dus voor een serie zoals Emily in Paris op Netflix. Emily is een Amerikaanse en werkt voor een marketingbureau in Chicago. Haar collega heeft een uitwisseling gepland naar de afdeling in Parijs, maar blijkt plots zwanger te zijn. Emily moet dus onverwachts zelf op avontuur vertrekken. Alleen kent ze geen woord Frans en is de Franse cultuur haar een raadsel.

Recent kwam het derde seizoen uit van Emily in Paris. De meningen over de serie zijn nogal verdeeld. Emily is nu eenmaal geen karakter waar je naar opkijkt. Ze draagt steeds bizarre designerkledij en is een typische influencer zonder greintje verstand. Daarnaast maakt ze vooral domme keuzes die leiden tot problemen. Ze wordt namelijk verliefd op de vriend van haar beste vriendin. De affaire zorgt voor enige ongemakkelijke momenten. En als dat dan niet genoeg is, gaat ze wel andere mannen versieren in het romantische Parijs. Emily in Paris gaat dus vooral over een driehoeksverhouding tussen knappe jongens. Kiest ze voor de Franse Gabriel of toch eerder voor de Engelse Alfie? Eigenlijk verdiend ze het niet om haar ware liefde te vinden na het vernietigen van een perfecte relatie. Je wenst haar als kijker zeker niet het beste toe.

Emily in Paris komt redelijk traag op gang. De eerste afleveringen lijken het derde seizoen wat 'op te vullen'. Maar gelukkig verbeterd dit naarmate de afleveringen vorderen. Alleen blijft het scenario altijd hetzelfde, net zoals in de vorige seizoenen. Er is een groot probleem, al dan niet veroorzaakt door Emily zelf. Het marketingbureau zit met de handen in het haar. De klant is ontevreden en er zijn spanningen tussen de collega's. Maar op het einde van de aflevering is Emily telkens de held. Zij komt met een leuk en origineel idee waardoor de klant plots weer wel interesse heeft. Eind goed, al goed. Dit zorgt voor enig komisch vermaak bij de kijker. Ook al is elke aflevering min of meer voorspelbaar.

De verhaallijn zit dus zeker wel goed. Bovendien speelt Emily niet als enigste de hoofdrol. Andere karakters, zoals haar baas, hebben hun eigen leuke avonturen. Ook haar beste vriendin probeert haar zangcarrière een boost te geven. Dit gaat met enige ups en downs. Drama is alleszins gegarandeerd.

Parijs is in de serie wel veel te geromantiseerd. In het echt is de stad helemaal niet zo mooi en vooral bekend vanwege criminaliteit. We vertoeven ons dus in een ideaalbeeld van Emily. Amerikanen zullen dol zijn op de serie, maar Europeanen weten hoe het echt zit. Bovendien worden beide partijen heel clichématig afgebeeld. Emily is een spraakmakend en uitbundig figuur, terwijl haar Franse collega's eerder nors en vervelend zijn.

Een ander minpunt aan Emily in Paris is de hoeveelheid aan sluikreclame. Je kan er haast niet naast kijken. Zo sleep het marketingbureau toevallig McDonald's als klant binnen maar ook Edgard & Cooper, een Belgisch bedrijf gekend vanwege hondeneten. Bewust of onbewust, storend is het wel.

Na de laatste aflevering denk je het gehad te hebben. Je gaat zeker niet meer kijken als Netflix nieuwe afleveringen post. Want je hebt genoeg van Emily en haar niet zo tactische keuzes. Maar natuurlijk eindigt alles met een cliffhanger. Eentje die je wel doet snakken naar een nieuw seizoen.

Recensie: Emily in Paris - seizoen 3

Emily in Paris - seizoen 3

1  2  3  4  5

In het derde seizoen van Emily in Paris is er alweer een jaar verstreken sinds Emily Chicago inruilde voor de romantische lichtstad. In het nieuwe seizoen zal ze (opnieuw) enkele belangrijke keuzes moeten maken die niet alleen van belang zijn voor haar persoonlijke, maar ook voor haar professionele toekomst.