Recensie: Beautiful Disaster RECENSIE

Recensie: Beautiful Disaster

Abby (Virginia Gardner) laat haar turbulente leven in Las Vegas achter om in Sacramento te gaan studeren. Haar doel daar? Een zo normaal mogelijk leven leiden. Maar hoe kun je een normaal leven leiden als Travis "mad dog" Maddox (Dylan Sprouse) in je leven komt. Hij sluit met haar een weddenschap af. Als zij deze wint gaat Travis, ook wel bekend als Mr. Onenightstand, één maand lang zonder seks. Wint hij? Dan moet zij even lang bij hem intrekken.

Beautiful Disaster is de verfilming van het gelijknamige boek, geschreven door Jamie McGuire.

Deze verfilming is geregisseerd door Roger Kumble, die ook de films uit de welbekende roman After We Collided heeft geregisseerd. Fans van de after reeks zullen deze film ook absoluut fantastisch vinden. Het heeft alles wat een romantische drama film nodig heeft, met toch nog genoeg spanning en zeker ook comedy. Het boek Beautiful Disaster komt uit een boekenreeks en de verfilming van een ander boek is al onderweg. Als je na het zien van deze film dus geen genoeg kunt krijgen zul je niet lang hoeven te wachten!

Dylan Sprouse zal bij velen al bekend zijn van zijn acteerwerk voor Disney als tiener. Hij was samen met zijn tweelingbroer hoofdrolspeler in The suite life of Zack & Cody en het vervolg daarop. Ook speelde hij Travis in After We Collided, de eerdere film van regisseur Kumble. Virginia Gardner is nog een wat onbekendere actrice. Vorig jaar had ze haar eerste grote rol in een bekende film, toen zij  Hunter in Fall speelde. De twee hebben een fantastische dynamiek waardoor hun romance in de film ontzettend sterk overkomt. Het is leuk naar ze te kijken en door hun goede acteerwerk komt de boodschap goed over. Het maakt het ook makkelijker je in te leven in de twee hoofdpersonages.

Beautiful Disaster is voor bijna iedereen wel leuk om te kijken. Het is een humoristische roman met genoeg drama en spanning. Zo is Travis actief in de boxring om zo zijn collegegeld te betalen. Ook Abby heeft aardig wat meegemaakt in haar leven. Haar vader was gokverslaafd en heeft haar al op jonge leeftijd leren pokeren. Hij kwam in de schulden door zijn verslaving en zij heeft hem daar altijd uitgehaald door zelf veel geld te winnen met pokeren. Ze stond in het nieuws ook wel bekend als 'Lucky 13'. Maar de beste reden om Beautiful Disaster te kijken is toch wel hun aangrijpende liefdesverhaal.

Als je fan bent van romans en drama is Beautiful Disaster een absolute aanrader. De film weet je in zijn greep te houden en je zult je zeker niet vervelen. Door de sterke dynamiek en het acteerwerk van de acteurs is het makkelijk je in te leven en komt de film ook heel sterk over. De film is vooral gericht op het vrouwelijk publiek, maar het is voor een man ook zeker niet vervelend om mee te kijken. Met deze film zul je je zonder twijfel een avondje vermaken. Dat wordt vast uitkijken naar de nieuwe film uit de reeks, Beautiful Wedding.

Recensie: Beautiful Disaster

Beautiful Disaster

1  2  3  4  5

Abby doet haar best om haar duistere verleden te vergeten. Ze gedraagt zich dan ook voorbeeldig: ze rookt of drinkt niet, vloekt niet en zorgt dat ze haar zaakjes altijd goed op orde heeft. Wanneer ze als eerstejaars aankomt op de universiteit wordt haar kans op een nieuw leven al snel gedwarsboomd door Travis, die daar bekend staat als Mr. Onenightstand. Travis is de ultieme charmeur en windt alle vrouwen op de campus om zijn vinger. Hij spendeert zijn nachten op ondergrondse bokswedstrijden. Abby is de enige die niet geïnteresseerd is in hem en dat fascineert hem eindeloos. Abby wijst hem af, maar hij krijgt haar via een weddenschap toch in zijn macht..

Bekijk hier de trailer: