Recensie: Your place or mine RECENSIE

Recensie: Your place or mine

Debbie (Reese Witherspoon) en Peter (Ashton Kutcher) zijn volledige tegenpolen van elkaar. Debbie woont in Los Angeles samen met haar zoon, om wie haar hele leven om draait. Peter woont in New York en zijn hele leven draait om zijn werk. Debbie houdt van alles volgens haar vertrouwde routines doen en Peter juist helemaal niet van vastigheid. Toch zijn ze al sinds 2003 beste vrienden, na een onenightstand. Debbie zou een week bij Peter logeren om daar een studie te behalen, maar als de oppas van haar zoon last minute afzegt besluiten ze een week van leven te wisselen. Ze dachten elkaar door en door te kennen, maar als je een week van leven ruilt kan het toch anders blijken.

Reese Witherspoon en Ashton Kutcher zullen bij de meeste fans van romantische comedy's al wel bekend zijn. Dat maakt ze wel extra sterk in hun rollen in Your place or mine. De twee zijn het inmiddels wel gewend om hopeloos verliefde karakters te spelen. Het zijn twee ontzettend goede acteurs en ze zijn zeker geloofwaardig in hun rollen. Dat maakt de film wel heel geloofwaardig en ook veel leuker om naar te kijken. Ook veel van de medespelers in Your place or mine zijn al bekenden in de filmwereld. Zo speelt Jesse Williams in deze film als Theo, die een andere potentiële liefde vertolkt. Ook zien we Zoe Chao als Minka, die met haar personage vooral veel humor in het verhaal brengt.

Het is een typische romantische comedy en je zult dan ook vanaf de eerste scène al wel weten hoe de film eindigt. Echt sprake van een zogeheten plottwist is er niet. Het wordt natuurlijk wel nog wat moeilijker gemaakt voor de twee door wat andere potentiële liefdes in het spel te gooien. Het ontbreekt deze film niet aan humor en liefde, maar veel meer dan dat hoef je er niet van te verwachten. Toch blijven dit soort films heerlijk om lekker een avondje bij weg te zwijmelen.

Als je op zoekt bent naar een film voor een rustig meidenavondje is Your place or mine perfect. Je hoeft er niet heel veel aandacht bij te houden om het plot te begrijpen, maar toch is het een leuke film om naar te kijken. Ben je op zoek naar iets nieuws en onvoorspelbaars is het toch beter nog even verder te zoeken. Reese Witherspoon en Ashton Kutcher zijn perfect voor deze rollen, waardoor fans van romantische comedy's de film zeker fantastisch zullen vinden!

Recensie: Your place or mine

Your Place or Mine

1  2  3  4  5

Deze romcom van de maker van My Crazy Girlfriend volgt twee mensen die met elkaar, voor een week, van leven gaan ruilen. Debbie en Peter zijn beste vrienden en totale tegenpolen. Debbie is een alleenstaande moeder die een routineus leven leidt en verlangt naar routine met haar zoon in Los Angeles. Peter vindt zijn leven als single kerel juist helemaal geweldig en leeft voor de afwisseling in New York. Als ze, à la The Holiday, een week lang van huis en leven ruilen, ontdekken ze dat wat ze denken dat ze willen misschien niet is wat ze echt nodig hebben.