Recensie: The Sinner - Seizoen 4 RECENSIE

Recensie: The Sinner - Seizoen 4

Na de recente gebeurtenissen heeft Harry Ambrose nood aan een getaway. Hij trekt samen met zijn vriendin naar het rustige dorpje Clark Harbor. In plaats van de broodnodige rust komt Ambrose al snel terecht in het midden van een tragedie. Ambrose biedt zijn kennis en jarenlange ervaring aan Chief Lou Raskin aan, de leider van het onderzoek door de lokale politie. De dorpsbewoners zijn niet gediend met de bemoeienissen van een buitenstaander. Ze volgen het doen en laten van Ambrose dan ook met argusogen. Ze zijn ervan overtuigd dat hij het onderzoek naar de tragedie meer schade berokkent dan dat hij de waarheid zal achterhalen. Harry Ambrose is echter weerwerk gewoon en bijt zich vast in de zaak. Maar wat als de waarheid niet gevonden mag worden?

In dit vierde seizoen van The Sinner is de hoofdrol opnieuw weggelegd voor detective Ambrose. Deze gekwelde rechercheur wordt al vier seizoenen meesterlijk neergezet door acteur Bill Pullman. Ook in dit seizoen tilt zijn vertolking de serie naar een hoger niveau. Je voelt als kijker hoe hij vecht om de zaak los te laten, om te kiezen voor quality time met zijn vriendin, maar het toch niet kan laten als hij weer aan een nieuw element denkt dat de moordzaak vooruit zou kunnen helpen. In dit seizoen is de tweede hoofdrol weggelegd voor Alice Kremelberg. Deze actrice vertolkt de rol van het slachtoffer, Percy Muldoon. Ook zij zet een geloofwaardige jonge vrouw neer, telg van de bekende vissersfamilie Muldoon. De belangrijkste familie in het dopje Clark Harbor en daardoor veeleisend voor de dichte familieleden. De rest van de familie Muldoon wordt vertolkt door onder meer Michael Mosley, Neal Huff en Frances Fisher. Samen zetten ze een hechte familie neer die geen vreemden in hun midden duldt.

The Sinner is een donkere, meeslepende serie. Elk seizoen van The Sinner gaat over een opzichzelfstaand verhaal. Je hoeft dus niet eerst naar seizoenen 1 t.e.m. 3 te kijken voor je dit kan bekijken. Evenmin moet je een cliffhanger verwachten. Op het einde van elk seizoen stopt het verhaal. Enkel detective Harry Ambrose verbindt de seizoenen met elkaar. Dit seizoen speelt zich af in de wereld van de oceaan en zijn vissers. Voor velen een onbekende wereld. De rauwheid en het vechten om te overleven als vissers wordt sterk in beeld gebracht. Net als elk seizoen telt het vierde seizoen van The Sinner acht afleveringen van elk ongeveer 45 minuten. De spanning wordt traag opgebouwd. In elke aflevering zitten er elementen die je triggeren. Je wil als kijker weten wat er gebeurd is met Percy. Je voelt dat de oceaan op het punt staat om grote geheimen prijs te geven. Door deze spanningsopbouw bestaat de kans dat je de serie zal bingewatchen.

Jammer genoeg is het vierde seizoen ook het laatste seizoen van The Sinner. Detective Ambrose zal worden gemist door veel kijkers. Met dit vierde seizoen eindigt de reeks even sterk als ze begon.

Recensie: The Sinner - Seizoen 4

The Sinner - Seizoen 4

• Verschenen (film):

2 januari 2022

Speelduur: 8 afleveringen
  • Distributeur:

Netflix
  • Genres:

Crime, Spanning

1  2  3  4  5

Ambrose, die inmiddels met pensioen is, reist naar het noorden van Maine om te herstellen van de vorige zaak. Er is daar een tragedie waarbij de dochter van een prominente familie is betrokken, en hij wordt ingeschakeld om te helpen bij het onderzoek.