Recensie: The Invitation RECENSIE

Na de dood van haar moeder en omdat ze geen andere bekende familieleden heeft, doet Evie een DNA-test en ontdekt ze een lang verloren neef waarvan ze niet wist dat ze die had. Ze wordt door haar nieuwe familie uitgenodigd voor een uitbundige bruiloft op het Engelse platteland. Aanvankelijk wordt ze verleid door de sexy aristocraat die haar gastheer is, maar al snel belandt ze in een nachtmerrie van overleving als ze verdraaide geheimen in de geschiedenis van haar familie ontdekt en de verontrustende bedoelingen achter hun zondige vrijgevigheid.

Nathalie Emmanuel speelt Evie in The Invitation en ze speelt een verassend likeable karakter. Ze is een sterke vrouw die weet wat ze wil en zeker niet bang is. De film wordt aangemerkt als een horror film maar dat zou ik het niet echt noemen. Het is meer een dark romance film oftewel een fantasy film. Voor mensen die niet houden van horror (zoals ik) is deze film prima te doen.

De setting van deze film is in een oud en eng landhuis op het Engelse platteland. De Lord van het huis is de zeer charmante Walter gespeelt door Thomas Doherty en hij en Evie hebben een sterke chemie. Dit draagt een groot gedeelte van de film.

Er gebeuren mysterieuze dingen in het huis en er verdwijnen wat mensen. Je bent er echter al snel achter wat er aan de hand is (als je de trailer van te voren kijkt zal je ook alles al weten). Zoals ik al eerder zei is de film wel spannend maar zeker niet eng. Voor horror fans zal het dan ook teleurstellen. Het is net niet helemaal een romantische film en niet echt een horror film waardoor het een beetje in het midden valt. Het doet denken aan klassieke haunted house films of zoiets als Crimson Peak. De film is zeer vermakkelijk als je van fantasy houdt en ook aan te raden voor lezers van Young Adult Fantasy boeken. Verwacht niks te spannends maar je zal wel vermaakt worden.

The invitation

1  2  3  4  5

Evie heeft geen ouders meer en wil meer te weten komen over haar familieleden. Ze neemt een DNA-test en ontdekt dat ze familie heeft wonen in het Verenigd Koninkrijk. Ze ontmoet haar welgestelde familie, maar leert gaandeweg hun gruwelijke geheimen. En ook voor Evie hebben ze iets gepland.

Bekijk hier de trailer:

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton