Recensie: Queen Charlotte: A Bridgerton Story RECENSIE

Recensie: Queen Charlotte: A Bridgerton Story

Lady Charlotte is uitgehuwelijkt door haar familie aan de koning van Great Britian, King George. Als ze besluit te vluchten van haar bruiloft omdat ze King George nog niet eens ontmoet heeft komt ze hem per toeval tegen in haar vlucht poging. Ze raakt gecharmeerd van hem en trouwt toch met hem. Maar vlak na de bruiloft slaat de charmante King George om als een blad aan een boom en zegt dat hij apart wil wonen en haar niet meer wil zien. Wat lastig is aangezien ze wel een erfgenaam moeten verwekken. En zo ontstaat er een haat liefde verhouding maar leren we vooral meer over hun geschiedenis, hun liefdesverhaal en de ziekte van King George waarvan we al op de hoogte zijn door Bridgerton.

Queen Charlotte is een nieuwe serie in de Bridgerton wereld. Het is niet een nieuw seizoen van Bridgerton maar een apart verhaal met Queen Charlotte in de hoofdrol maar ook Lady Danbury heeft een grote rol in de serie en we leren ook een beetje meer over Lady Violet Bridgerton. De serie speelt zich af in twee tijdlijnen namelijk de tijdlijn van een jonge Queen Charlotte en de oudere  Queen Charlotte die we kennen van de Bridgerton serie. Maar Lady Danbury heeft ook een zeer grote rol en we leren over haar huwelijk en hoe ze als slimme vrouw zichzelf omhoog heeft gewerkt in de Ton.

Het huwelijk van Queen Charlotte met King George is een onderdeel van de "Great Experiment" om zo de adelijke gemeenschap en iedereen van verschillende afkomsten te verenigen. Dit is een serieuzer onderwerp dan uit de andere series maar ook hierin is Lady Danbury de sterke vrouw die je kent uit Bridgerton. Queen Charlotte lijkt hier echter niet zo mee bezig te zijn en lijkt ook wat onwetend over te komen. Wat niet helemaal strookt met de vrouw die ze later is.

Je kan niet anders dan bewondering hebben voor Lady Danbury en hoe slim ze is. Queen Charlotte daarin tegen is iets minder ‘likeable’. Haar romance met de koning is de rode draad in het verhaal en je leeft ontzettend met haar mee. Maar zoals we weten van Bridgerton is ze niet de vriendelijkste vrouw en is ze best hard geworden op oudere leeftijd. De chemie tussen Charlotte en George is erg goed voelbaar en je hoopt constant dat alles goedkomt. Maar hoe ze iemand met een psychische aandoening laten zien is heel sterk gedaan.

Er is ook een kleine zijlijn romance met Brimsley en Reynolds. Zij zijn beide de persoonlijke bediendes van de koning en de koningin. En ondanks de korte momenten zijn ze ontzettend leuk samen.

Queen Charlotte: A Bridgerton Story is zoals we kennen van de Bridgerton serie sexy en romantisch maar deze serie heeft toch een rouw en verdrietig randje. Omdat je toch weet dat het niet een happy ending heeft uiteindelijk. Het is een geweldige serie vol met sterke vrouwen en geweldige acteerwerk. Het is een serie om van te genieten en soms om wat verdrietig van te worden het is een serie die ik niet uit kon zetten.

Queen Charlotte: A Bridgerton Story

• Verschenen (film):

4 mei 2023