Recensie: The Little Mermaid RECENSIE

Recensie: The Little Mermaid

Ariël is één van de zeven dochters van zeekoning Triton. Zij leeft haar hele leven al als zeemeermin in de zee, en vanwege de brute dood van haar moeder mag zij niet naar de oppervlakte. Dit vergroot Ariël's fascinatie voor alles wat menselijk is alleen maar meer, en als er dan op een dag een prins in de zee beland, moet ze hem wel redden. Maar hoe gaat ze dit verborgen houden voor haar vader. Al helemaal als er gevoelens bij komen kijken.

De kleine zeemeermin is voor iedereen waarschijnlijk al wel een bekend verhaal, maar met deze nieuwe live-action remake ontdekken we nog zo veel meer over het sprookje. Omdat deze nieuwe film een uur langer duurt, is ook het verhaal veel uitgebreider. Zo kom je bijvoorbeeld andere dingen te weten over prins Erik zijn opvoeding, en krijgen we veel meer te zien van het perspectief van het eiland, en vooral ook Erik en Ariël's tijd samen op het eiland. Het voelt misschien wat onwennig om een live film te kijken met zo veel liedjes erin, zoals we van animatiefilms inmiddels wel gewend zijn. De liedjes zijn wel vrijwel hetzelfde als in de originele film, dus je kunt ze gelukkig nog allemaal meezingen!

Ariël wordt fantastisch vertolkt door Halle Bailey. Er is voorheen veel kritiek geweest op de keuze voor Bailey als Ariël, maar alleen al door haar prachtige zangstem is het publiek dit snel vergeten. Haar gezichtsuitdrukkingen en bewegingen zorgen ervoor dat ze heel natuurlijk overkomt in haar rol als zeemeermin. Prins Erik wordt gespeeld door Jonah Hauer-King, die wel ontzettend veel weg heeft van de originele prins Erik. Melissa McCarthy speelt Ursula, en daar waren de meningen ontzettend over verdeeld, maar haar rol in De kleine zeemeermin heeft fantastisch uitgepakt. Deze drie acteurs zijn dan ook perfect gecast voor hun rol, de geanimeerde dieren in de film zijn ook leuk in beeld gebracht, ondanks dat de dieren geen gezichtsuitdrukkingen hebben worden hun emoties goed vertolkt door gebaren en spraak.

De nieuwe De kleine zeemeermin is echt meer een film, waar je de originele wat meer als sprookje zou kunnen zien. Het mooie idee van een sprookjesachtig verhaal is er vanaf, maar met de live-action versie gaat het verhaal wel goed met de tijd mee.

De kleine zeemeermin is één van de beter live-action versies tot nu toe, vooral dankzij het fantastische zang- en acteerwerk. Doordat de film zoveel langer duurt, is er meer tijd om de liefde tussen Ariël en Prins Erik te ontwikkelen, waardoor de film wat emotioneler wordt. Ook al zat misschien niet iedereen op een live-action versie te wachten, de film is prachtig geworden en zeker een aanrader voor jong en oud.

Recensie: The Little Mermaid

The Little Mermaid

1  2  3  4  5

Prinses Ariël (Halle Bailey), een zorgeloze jonge zeemeermin, verlangt ernaar om deel uit te maken van de mensenwereld. Ze negeert haar vader en zwemt naar de oppervlakte om de prins van haar dromen te redden tijdens een storm. Vastbesloten om mens te zijn, gaat ze in zee met de sluwe zeeheks Ursula en ruilt ze haar vinnen en haar stem in voor benen. Ze vertrekt op het avontuur van haar leven, maar gelukkig heeft ze Botje (een vis) en Sebastiaan (een krab) aan haar zijde om haar te helpen.

Bekijk hier de trailer: