De dolle tweeling (DVD) RECENSIE

Hanni en Nanni zijn een eeneiige tweeling, die de bijnaam ‘Dolle Tweeling’ hebben. Hanni sluit een weddenschap met een meisje uit haar hockeyteam - de Jocats - om haar record te verbreken. Hiervoor moet ze binnen de tijd een parcours afleggen dat door een warenhuis gaat. Dit loopt echter uit de hand en wanneer Hanni en Nanni na de weddenschap het warenhuis willen verlaten gaat het alarm. Ze worden van hun privéschool gestuurd en hun ouders besluiten ze naar de Lindenhof te sturen. De moeder van Hanni en Nanni heeft vroeger ook op die kostschool gezeten en denkt dat dat het beste is voor de meiden. Op de Lindenhof is het leven heel anders. Nanni probeert al snel vriendinnen te worden met de meisjes op hun kamer, maar Hanni ziet dat absoluut niet zitten. Zij denkt zo snel mogelijk te vertrekken van de Lindenhof, maar tot die tijd zal ze er het beste van moeten maken en gaat ze het hockeyteam van de Lindehof versterken. Tijdens hun verblijf op de kostschool gebeuren er allerlei dingen en de meisjes veranderen hun gedrag. Hun ouders komen er na lange tijd achter dat ze helemaal niets gestolen hadden in het warenhuis en komen ze ophalen van de kostschool, maar Nanni wil helemaal niet weg. Hanni weet niet hoe snel ze ja moet zeggen en keert terug naar haar oude school en haar oude hockeyteam, maar al gauw krijgt ze spijt van haar vertrek. Zal ze op tijd terug zijn om de Lindenhof te versterken in hun wedstrijd tegen de Jocats? De Dolle Tweeling is een leuke film voor meisjes in de leeftijdscategorie van 9 tot 12 jaar. Ik val al lange tijd niet meer onder deze doelgroep en moest mij dan ook indenken hoe zij naar deze film zouden kijken. Het is officieel een Duitse film, maar is Nederlands gesproken. Dit zal voor jonge meisjes niet erg storend zijn, maar voor meekijkende zussen of moeders kan dit wel degelijk als storend worden ondervonden. Ik heb de boeken van Enid Blyton over de Dolle Tweeling nooit gelezen, dus kan helaas niet oordelen of de film met de boeken te vergelijken is - de kans lijkt mij hierbij echter zeer groot aangezien er over geschreven staat dat de film gebaseerd is op de boeken. Helaas zitten er geen extra’s op de DVD, maar ik denk dat dit voor meisjes van 9-12 jaar ook niet van belang is.

De Dolle Tweeling

1  2  3  4  5

Dit keer zijn Hanni en Nanni duidelijk te ver gegaan. Wat begon als een onschuldige weddenschap eindigt in een wilde achtervolging door een chique warenhuis. De tweeling wordt zelfs beschuldigd van diefstal en van school gestuurd! Hanni en Nanni’s ouders weten echt niet meer wat ze met de meiden aanmoeten en besluiten ze naar kostschool de Lindehof te sturen. Daar begint een heel nieuw leven: terwijl de zachtmoedige Nanni al snel vrienden maakt heeft de driftige Hanni meer problemen zich aan te passen. Als het Hockeyteam van Lindenhof het moet opnemen tegen de JoCasts, het populaire team van hun oude school, moeten Hanni en Nanni beslissen bij welk team hun loyaliteit ligt. Een onverwachte ontdekking helpt de twee om de goede keuze te maken. Want als Lindenhof in gevaar is, beseffen ze bij wie ze horen en bedenken ze een moedig reddingsplan.

- Gebaseerd op de gelijknamige boeken van Enid Blyton

- Verkrijgbaar op DVD
    - Bekijk hier de trailer van De Dolle Tweeling: