Recensie: Mario + Rabbids Kingdom Battle | 4 hartjes

Recensie: Mario + Rabbids Kingdom Battle - Ubisoft

Mario + Rabbids Kingdom Battle begint met een filmpje waarin je ziet hoe de Rabbids in de wereld van Mario terecht komen. Door middel van hun tijdwasmachine belanden de Rabbids bij een uitvindster. Natuurlijk krijgen ze één van haar uitvindingen te pakken, de Supamerge helm. Met deze helm kunnen twee voorwerpen versmolten worden tot één! Dit loopt natuurlijk totaal uit de hand als ze versmelten met een Mario Poster!

Mario + Rabbids Kingdom Battle is vooral een strategisch spel, dus verwacht geen typisch Mario spel. Voordat je een battle begint krijg je ook de kans om je eigen strategie te bepalen. Je kan even kijken waar al je tegenstanders staan en hoe je ervoor kan zorgen om in zo min mogelijk zetten alle tegenstanders te verslaan! In het begin is het nog vrij makkelijk om de tegenstanders te verslaan, maar hoe verder je komt hoe moeilijker het natuurlijk wordt. Gelukkig wordt het nooit onhaalbaar, zodat het spel leuk blijft. Stel dat je echt heel erg veel moeite hebt om verder te komen, dan kan je altijd nog gaan voor de makkelijkere optie om zo toch verder te komen!

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Naast strategie moet je af en toe ook weleens puzzelen. Alleen op die manier kan je bijvoorbeeld een kapotte brug omzeilen! Dit zorgt voor een leuke afwisseling. Je hersenen worden sowieso goed getraind met dit spel en dat is leuk! Ik denk dat deze game het ook heel goed op de smartphone zou doen! Echt een spelletje dat je even lekker onderweg kunt doen (gelukkig is de Nintendo Switch daar ook heel erg geschikt voor natuurlijk!).

In Mario + Rabbids Kingdom Battle zijn ook verschillende kisten verborgen. Het is natuurlijk de bedoeling dat je die allemaal vindt. Daar zitten namelijk hele handige dingen in die je kunt gebruiken in het spel. Zoals bijvoorbeeld een nieuw wapen! Elk karakter heeft ook zijn eigen wapens en vaardigheden. Zo kan je het wapen en het karakter vaak afwisselen! Je kan namelijk wanneer je maar wilt naar het Battle HQ om je wapens of karakters aan te passen! Zo zorg je ervoor dat je steeds het beste team tot je beschikking hebt om te battlen! Zo blijft het spel toch steeds afwisselend en wordt het niet saai.

Mario + Rabbids Kingdom Battle Mario + Rabbids Kingdom Battle

Mario + Rabbids Kingdom Battle daagt de speler zeker uit. Als je de battle namelijk in minder zetten kan doen dan er maximaal voor nodig zijn krijg je een perfecte score. Dat betekent ook dat je veel geld krijgt en van dat geld kan je dan weer nieuwe wapens kopen om je team te perfectioneren! Je moet dus goed je best doen en je hersens continu gebruiken!

Wat ook echt een pluspunt is in Mario + Rabbids Kingdom Battle zijn de filmpjes tussen de battles door. Hierin zie je bijvoorbeeld dat een vijand nog niet verslagen is en dat Rabbid Peach er van langs krijgt terwijl ze een selfie aan het maken was. Dat is erg grappig en geeft een toevoeging aan het verhaal.

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Kortom, Mario + Rabbids Kingdom Battle is echt een heel erg uitdagend en leuk spel. De combinatie van Rabbids en karakters uit Mario doet het erg goed en is zeker vernieuwend en verrassend. Het spel is een aanrader voor iedereen die van puzzels en strategie houdt. Verwacht alleen niet dat je een typisch Mario spelletje in handen hebt, dan word je namelijk een beetje teleurgesteld.

Recensie: Mario + Rabbids Kingdom Battle ​- Ubisoft