Recensie: Xcom 2 War of the Chosen | 3 hartjes

Xcom 2 War of the Chosen

Xcom 2 War of the Chosen is de uitbreiding op Xcom 2. Als je deze uitbreiding installeert begint je Xcom game weer  van voor af aan. In het begin is het nog niet helemaal duidelijk wat de uitbreiding heeft gedaan voor het spel. Maar als je op een gegeven moment speciale missies krijgt en nieuwe soldaten klasses vrijspeelt zie je gelijk dat War of the Chosen een “must have uitbreiding” is. De uitbreiding zorgt ervoor dat er nog meer diepte en verhaal in het spel komt.

Eén van de uitbreidingen is dat je meer verschillende missies krijgt. En dat je undercover missies kan uitvoeren. Dit is echt een leuke uitbreiding omdat de gameplay hiermee nog complexer wordt. Daarbij komen er ook nieuwe vijanden bij en heb je natuurlijk een nieuwe “main story line”. Het nieuwe extra verhaal erin is zeer onderhoudend. Zo heb je nu hele moeilijke vijanden genaamd de “Chosen” en die maken sommige missies zeker stukken moeilijker. Vooral als je nu op een moeilijker niveau speelt duren missies significant langer.

Als je Xcom 2 eenmaal hebt gespeeld met deze uitbreiding wil je zeker niet meer terug naar simpel weg het eerste deel. Deze uitbreiding moet je absoluut bij je Xcom 2 spel hebben.

Een andere nieuwe feature is dat je nu ook foto’s kan maken van soldaten en bepaalde gebeurtenissen. De Xcom verteller zegt dat het helpt voor de moraal maar ik zie verder niet iets dat het beïnvloed.

Maar nu komt het extreem rottige aan dit spel. Het spel zelf is geweldig en echt een geweldige uitbreiding. 5 hartjes. Maar in het begin glitched het spel hier en daar op mijn gloednieuwe Xbox. Na onderzoek blijken extreem veel mensen hier last van te hebben. Bij mij viel het geluid uit en loopt het spel soms vast. Maar naarmate je het spel langer speelt en meer richting het einde komt glitched het spel zoveel dat het onspeelbaar word. Om de 10 minuten valt bij mij het hele spel uit. Dit is natuurlijk niet te doen! Omdat je dus niet het einde kan spelen van het spel gaan er 2 hartjes vanaf. Eigenlijk meer, maar voordat het spel uitviel was het echt heel leuk!