Recensie: Assassin's Creed Origins | 5 hartjes

Recensie: Assassin's Creed Origins

Assassin's creed Origins is de nieuwste game in de Assassin's Creed reeks. Origins speelt zich af in het oude Egypte. Hiermee gaat de game terug in de tijd voordat de orde van Assassin's is ontstaan. Hierdoor krijg je weer een hele nieuwe beleving van de game en is dit spel dus geschikt voor iedereen. Ook als je de Assassin's creed serie niet eerder hebt gespeeld is dit een aanrader. Je hebt niet echt voorkennis nodig om in het verhaal te komen.

Assassin's creed Origins speelt zich dus af in het oude Egypte. Je speelt als Bayek en je bent de Medjay van Egypte oftewel de beschermer. Je reist door het hele land en zal de mooiste dingen tegen komen. Zo zie je een prachtig Alexandrië, de mooiste Egyptische tempels maar ook de piramides van Gizeh. Het verhaal is heel spannend en onderhoudend. Het karakter Bayek die je speelt is veelzijdig en interessant. De personages die je tegenkomt zijn allemaal goed ontwikkeld en dragen bij aan het mooie verhaal.

De graphics van dit spel zijn echt heel bijzonder. Ik heb nog nooit zo'n mooi spel gespeeld. Je speelt in een grote open wereld waar je alles kan doen wat je wilt en overal naartoe kan reizen. Het spel is echt een RPG waarbij het belangrijk is dat je zoveel mogelijk side quests doet om zo snel mogelijk level up te gaan. Je hebt veel verschillende soorten missies en manieren om level up te gaan. Daarnaast zit er een leuk inventaris systeem achter waarmee je de beste equipment wil hebben. Je kan je favoriete wapens zelfs upgraden als je ze niet wil weg doen. En je wilt natuurlijk zoveel mogelijk vaardigheidspunten krijgen om zo sterk mogelijk te worden.

De gameplay, graphics, personages en natuurlijk het verhaal zijn echt prachtig gedaan. Ik heb daarnaast zo goed als geen glitches meegemaakt. Wat echt knap is voor zo'n groot RPG spel.

Een aantal tips waarvan ik wilde dat ik die vanaf het begin wist. Je kan medespelers die zijn gestorven op bepaalde punten in het spel 'wreken'. Dit is over het algemeen echt zo gedaan omdat de moordenaar vlakbij is en dit geeft je makkelijk xp. Ga niet gelijk in het begin alle papyrus schatten zoeken. De schat die je vindt staat namelijk gelijk aan het level dat je op dat moment bent. Dus je wilt zeker als je een hoger level bent ook een hoog level aan wapens hebben. En vermoord alle krokodillen, herten en nijlpaarden die je tegenkomt. Klinkt heel zielig! Maar je hebt ze nodig voor de materialen.

Ook als je geen groot gamer bent is dit een heel leuk spel om te spelen. Ook al speel je het alleen voor het goede verhaal en de prachtige graphics dan is dit het al meer dan waard.

Bron: Ubisoft

Recensie: Assassin's Creed Origins