Recensie: Trivial Pursuit Live! 2 | 2 hartjes

De meeste zullen het spel Trivial Pursuit wel kennen nu kan je het ook op de Nintendo DS spelen. Trivial Pursuit Live! 2 is terug met verschillende vraagformaten, twee moeilijkheidsniveaus voor alle spelertypes, een verschillende personages om uit te kiezen, en een nieuwe Twitch-streamingmodus.

Je kan met maximaal drie andere spelers in het speltype Classic spelen of vorm een team voor 2 tegen 2 gevechten in het speltype Versus. Spelers kunnen het niet alleen opnemen tegen vrienden en familie, maar ze kunnen het ook opnemen tegen andere spelers van over de hele wereld door online te gaan en het online op te nemen tegen andere spelers.

Ik was erg enthousiast om Trivial Pursuit Live! 2 te mogen recenseren. Als groot fan van quizzen en het bordspel leek dit mij erg leuk. Om te beginnen het spel ziet er visueel vrolijk en kleurig uit. Het heeft een duidelijk set up en je bent snel klaar om te spelen. Maar het spel is alleen in het Engels te spelen. Helaas zit er voor de Nederlandse markt geen Nederlandse taal optie in. Dit is jammer want als je niet vloeiend bent in Engels kunnen de vragen of antwoorden moeilijk te lezen zijn. De vragen zijn ook erg lastig in het Engels zo zie je 4 Engelse medische woorden, dit zullen zelfs mensen die veel Engels spreken niet altijd weten.

Ook is er geen moeilijkheidsgraad te kiezen in de vragen waardoor de vragen echt alleen maar voor volwassenen zijn en je het niet kan spelen met kinderen.

Maar het grootste probleem in het spel zijn toch wel de vragen. Naast leuke algemene vragen lijken de vragen vooral gemaakt te zijn voor Amerikanen. Ik heb het een aantal keer gespeeld en elke keer kwamen er vragen naar voren die niet gericht zijn op Nederlands of eigenlijk niet geschikt zijn voor iedereen buiten Amerika. Zoals politieke vragen over de Amerikaanse partijen. Of vragen over Amerikaanse sportteams, Amerikaanse steden enzovoort. Dit maakte het spel frustrerend. Meer dan 2 hartjes kon ik er dan ook niet van maken. Als het spel zou uitkomen in het Nederlands voor een Nederlandse doelgroep geef ik het graag weer een kans.

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane