• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Geek Girl 1: Mooi anders! RECENSIE

Wow, wat een leuk boek is Geek Girl! Het is super hilarisch en vertederend en grappig en schattig en in een weg geweldig! Precies het boek dat ik nodig had op deze regenachtige dag om me een beetje op te vrolijken. Na al die regen had ik dringend behoefte aan een straaltje zonlicht en daar heeft dit boek zekerste weten voor gezorgd!

Wat het lezen van dit boek zo leuk maakte, zijn alle feitjes die in het boek verwerkt zijn. Zoals het feit dat een kolibrie niet kan lopen of dat er knopen op de mouwen van een jasjes zitten, omdat Napoleon niet wilde dat zijn soldaten hun neus afveegden. Briljant! Ze worden op de meest ondenkbare momenten gebruikt, wat het alleen nog maar meer hilarisch maakt.

Dan hebben we natuurlijk ook nog Harriet zelf, die op sociaal vlak niet altijd de beste keuzes maakt, haar hart wel op de juiste plaats heeft zitten (links) en samen met haar vader af en en toe een bangerik is. Die aspecten samen creëren één geweldig hoofdpersonage, waar je om gaat geven en met wie je meeleeft. Een personage dat je laat lachen totdat je je buik vast moet houden. Het was geweldig om te zien hoe ze zichzelf in dit boek leerde kennen. Natuurlijk maakt ze ook fouten en kon ze sommige dingen beter op een andere manier benaderen, maar ze is en blijft een top meid waar ik graag meer over wil lezen.

Tot slot nog even wat over de eveneens hilarische bijpersonages die het boek nog leuker maakten. Met een stalker, een beschamende vader, een to-the-point stiefmoeder, een BFF en een mode goeroe: wat kan er nog mis gaan? Ik heb oprecht genoten van elke minuut die ik met hen doorbracht!

CONCLUSIE

Een super grappig boek dat ik iedereen aanraad om te lezen. Of ze nu van mode houden of niet. Het is te hilarisch om te laten liggen en het perfecte boek als je in een dip zit of als het minder mooi weer is buiten.

Deze recensie verscheen als eerste op CarpeLibra.nl

Geek Girl 1: Mooi anders!

1  2  3  4  5
    (10 stemmen)

'Mijn naam is Harriet Manners en ik ben een geek. Ik weet dat omdat ik het net heb opgezocht in het woordenboek. Ik heb een vinkje gezet naast de symptomen die ik herken, en ze blijken allemaal op mij van toepassing! Eerlijk gezegd komt het niet als een enorme verrassing.' Harriet Manners weet best veel; zo weet ze dat een mens gemiddeld 15 keer per dag lacht, hommels niet kunnen lopen, en dolfijnen met één oog open slapen. Ze is geen nerd, maar een charmante allesweter - een geek, zeg maar. Er is alleen één ding waar ze absoluut niets van begrijpt: mode. Maar hier komt verandering in als ze op een dag wordt gecast als model en besluit dat dit dé kans is om van haar geeky imago af te komen. Terwijl ze in hilarische situaties belandt, komt ze erachter dat er niet bepaald een klik is met de modewereld. Maar kan ze nog teruggaan naar de oude Harriet die ze ooit was?