• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De lange tocht RECENSIE

Ik was nieuwsgierig geworden naar dit boek door de filmpreview. Het is wel weer een typisch boek van Nicholas Sparks, maar gelukkig ben ik dol op het genre. Het mooie van het boek vond ik de 2 verschillende verhaallijnen van Ira en Ruth, en Luke en Sophia. Het geheim wat Luke meedraagt is niet snel te raden en dat vond ik wel leuk aan het boek. situaties worden mooi geschetst waardoor je situaties goed kan inbeelden. De stukjes van Ira in de auto vond ik soms wat te lang duren en ook niet altijd met info die nodig is om te weten. De stukjes van Luke en Sophia zijn daarentegen heel leuk, waardoor ik vaak door wilde lezen. Ik raad iedereen het boek aan, als je op zoek ben naar een leuk, ontspannen boek met een mooi einde.

De lange tocht

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Ira Levinson is eenennegentig, heeft een zwakke gezondheid en woont alleen. Als hij na een auto-ongeluk gewond in een verlaten berm ligt en bijna het bewustzijn verliest, verschijnt plotseling zijn overleden vrouw Ruth naast hem. Ira weet dat ze er niet echt is, maar klampt zich vast aan haar herinnering. Een paar kilometer daarvandaan ontmoet Sophia bij een rodeo de jonge cowboy Luke. Hij lijkt in niets op de verwende jochies die ze van school kent; door hem vangt ze een glimp op van een spannende wereld waarin overleven en succes allesbepalend zijn. Ze worden verliefd en Sophia begint te dromen van een gezamenlijke toekomst, maar Luke draagt een groot geheim met zich mee. Ira en Ruth. Sophia en Luke. Twee stellen die weinig met elkaar gemeen hebben en die worden gescheiden door levensjaren en ervaring. En toch komen hun levens op een onverwachte manier samen...