• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Phobos RECENSIE

Zes jongens.

Zes meisjes.

Zes minuten om elkaar te leren kennen.

Een eeuwigheid om van elkaar te houden.

Dat is waar het in Phobos om draait. Zes jongen en zes meisjes zijn uitgekozen om met ruimteschip de Cupido op weg te gaan naar Mars, waar ze de eerste menselijke kolonie zullen stichten. Het is d bedoeling dat alle kandidaten een partner uitkiezen om de rest van hun leven op mars mee door te brengen. Het is dus eigenlijk een soort realityshow in de ruimte.

Dat idee van een realityshow is op zich niet zo heel bijzonder, er zijn wel meer boeken over realityshows, maar een realityshow in de ruimte, dat is weer heel iets anders. Het idee vond ik erg leuk. Toen ik begon aan het boek wist ik niet goed wat ik kon verwachten of hoe alles rondom de realityshow en de reis in zijn werk ging. Maar wat vond ik het toch een leuk boek.

Het boek heeft een fijne, vlotte schrijfstijl en je racet als het ware door het boek. Het grootste deel van het verhaal wordt verteld vanuit Leónor, een van de kandidates. Soms wordt er overgeschakeld naar andere plaatsen en andere personages en dat was in het begin soms een beetje lastig, want je wist dan niet zo goed wie er nu aan het woord was. Maar als je eenmaal een paar wisselingen van perspectief hebt gehad raak je daar aan gewend en dan leest het alleen maar fijn.

Wat ik ook leuk vond aan het boek waren  de tekeningen. De tekeningen in het boek zijn bedoeld om alles wat te maken heeft met het ruimteschip beter uit te leggen en dat heeft gewerkt. Ook is het een leuke afwisseling met de gewone tekst.

Al met al is het een heel leuk boek. Het verhaal is interessant, het boek heeft een fijne schrijfstijl en leest lekker vlot. Het enige wat soms lastig is, is het overschakelen naar verschillende hoofdstukken die door verschillende personages worden verteld. Maar als je eenmaal gewend bent aan die wisselingen is het alleen nog maar leuker om te lezen. Ook staan er leuke plaatjes in het boek. Dit boek is dus zeker een aanrader als je van liefdesverhalen en science fiction verhalen houdt! Echt een top boek.

Phobos

1  2  3  4  5
    (23 stemmen)

Zes meisjes

Zes jongens

Zes minuten om elkaar te leren kennen

De eeuwigheid om van elkaar te houden

Ze dromen ervan geschiedenis te schrijven

Zes jongens en zes meisjes bevinden zich in een ruimteschip op weg naar Mars. Overal aan boord hangen camera's, elke stap die ze zetten wordt gefilmd. De reis is namelijk ook een datingshow, die wereldwijd wordt uitgezonden. Het is de bedoeling dat ze allemaal hun grote liefde vinden, zodat ze op Mars de eerste menselijke kolonie in de ruimte kunnen beginnen.

Zij droomt ervan verliefd te worden

Léonor is een van de uitverkorenen. Ze is een wees en kan niet wachten haar eenzame leven achter te laten. Als haar droom een nachtmerrie wordt, is er alleen geen weg meer terug.