• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Huisje boompje beest RECENSIE

Eerlijk gezegd vond ik het een waardeloos boek. Ik kan niets bedenken wat ik leuk vond aan het boek. Ik vond het een boek zonder diepgang wat heel oppervlakkig voortkabbelde. Dit zorgde ervoor dat ik me er echt toe moest zetten om verder te lezen. De personages kregen geen diepgang, omdat ze niet uitgewerkt werden. Zo had ik geen idee waarom Lydia de vreetbuien had en of ze dit altijd combineerde met spugen. Daarnaast was mij ook niet duidelijk waarom Joris buiten zijn behoefte deed. Ik vond dat er heel veel dingen onaf zijn gelaten, zoals bijvoorbeeld het feit dat Evelien wel heeft opgemerkt dat het in de tuin naar poep rook, maar daar wordt vervolgens niets mee gedaan. Of dat Jonneke en Joris elkaar aankijken, terwijl Joris zijn behoefte deed. Ook vond ik het vreemd dat Lydia de foto’s vond die Joris heeft gemaakt en er vanuit gaat dat ze van Rob zijn, maar vervolgens wordt ook daar eigenlijk niets mee gedaan wordt. Een laatste voorbeeld is dat Lydia ontdekt dat Joris allerlei porno opzoekt, daar wordt vervolgens ook niet meer op terug gekomen. Bij mij wekt dat de vraag op: waarom wordt dit dan vernoemd?

Ik heb geen favoriete personage, omdat je met niemand echt kennis maakt. Dit is dan ook iets wat ik wel zou willen veranderen.

Ik kende de schrijfster niet en na dit boek zou ik ook zeker niets meer van haar lezen.
De schrijfstijl vond ik ook totaal niet boeiend. Het verhaal liep niet echt en daardoor waren de korte hoofdstukken ook een beetje op zichzelf staand. Het is nog een geluk dat de hoofdstukken kort waren, anders was ik er waarschijnlijk nog moeilijker doorheen gekomen.

Ik had weinig tot geen verwachtingen, maar toch viel het me tegen. Ik had gehoopt dat het boek me positief zou verrassen, maar dit is helaas niet gebeurd. Integendeel zelfs; het heeft me negatief verrast.

Ik zou niemand aanraden dit boek te lezen. Ik zou het eerder afraden. Wat mij betreft, is dit boek zonde van het papier.

Huisje boompje beest

Roos Schlikker

29 juni 2017

ISBN 9789025450472
    Uitgever Atlas
    256 pagina's

Atlas

1  2  3  4  5
    (15 stemmen)

'Huisje boompje beest' van Roos Schlikker heet je welkom in de Vinex, de plek waar Ambi Pur alle vieze luchtjes heeft weggesprayd. Heerlijk is het er. Mooi huis, aangeharkte tuin, goede auto voor de deur, twee kinderen - een koningspaar. Echt, gesettelde veertigers Joris en Lydia zouden niet anders willen. Maar dan komt Rob in de wijk wonen - een charmante fotograaf, een bohemien, een ladies' man. Rob zet het leven van Joris en Lydia op zijn kop. Wat als angst in je straat komt wonen?