• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Voor eeuwig en altijd RECENSIE

In “voor eeuwig en altijd” volg je de 17 jarige Louna. Ze werkt in het bedrijfje van haar Moeder Natalie en zakenpartner/beste vriend van haar moeder William. Ze zijn weddingplanners. Louna zit in het laatste jaar van de middelbare school en gaat na de zomervakantie beginnen op de universiteit. Louna heeft al veel trouwerijen meegemaakt en heeft het ondertussen allemaal wel gezien, trouwerij op het strand, vermiste ringdragers, bazige of hysterische bruiden en het jawoord in een chiq hotel. Zelf zijn louna, haar moeder en William nogal cynisch over sprookjesliefdes. Louna haar ouders zijn gescheiden toen ze nog erg jong was en haar eigen eerste echte liefde is nogal dramatisch afgelopen. Tijdens de trouwerij van een klant leert ze de knappe Ambrose kennen, maar door haar eerdere ervaring houdt ze hem op een veilige afstand. Maar Ambrose is niet het soort jongen dat zich makkelijk af laat schepen. Zal hij haar kunnen overhalen om vrienden te worden?

Het verhaal is geschreven vanuit Louna en de hoofstukken wisselen zich in het boek af in heden en verleden, wat erg soepel in elkaar overloopt. Soms waren de hoofdstukken wel wat aan de lange kant. Gaandeweg kom je erachter wat er nu precies gebeurd is met Ethan, Louna haar allereerste echte liefde. Louna is een lief en hardwerkend meisje wat genoeg heeft meegemaakt. Je kunt je makkelijk in haar verplaatsen omdat ze zo lekker gewoontjes is. Ze heeft een goede band met haar moeder en William, wat gewoon leuk en fijn is om te lezen. Eens een keertje niet een onvolwassen, tegen de keer in, 17 jarig hoofdpersonages! Daarnaast is Ambrose een aandoenlijke grappenmaker die erg zeker is van zichzelf (of tenminste dat probeert uit te stralen). Hij trekt Louna daarmee een beetje uit haar veilige schulpje. De chemie en de humor tussen hun is fijn om te lezen. “Voor eeuwig en altijd” is een heel realistisch verhaal, dat je zelf ook mee had kunnen maken, het is zoals het leven.

Ik had nog nooit eerder iets van Sarah Dessen gelezen, maar het smaakt absoluut naar meer! De schrijfstijl is realistisch, vlot en luchtig, waardoor je echt door het boek heen vliegt. Er komen ook actuele thema’s in voor, wat ervoor zorgt dat het een verhaal is van deze tijd. Het verhaal is misschien best wat voorspelbaar, maar daardoor niet minder leuk om te lezen. Hou je van boeken in het Feelgood en Young adult genre met een lichte romantische sfeer, maar niet te veel, dan moet je dit boek absoluut gaan lezen.

Dit boek krijgt van mij dan ook **** 4 dik verdiende sterren!

Voor eeuwig en altijd

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Een trouwerij op het strand, een huwelijk in een historisch pand, een jawoord in een chic hotel: Louna heeft het allemaal al gezien. Haar moeder is immers weddingplanner. Zelf zijn Louna en haar moeder nogal cynisch over sprookjesliefdes, zeker nadat Louna's eigen eerste verliefdheid een dramatisch einde kende. Als ze de charmante Ambrose leert kennen, houdt ze hem dan ook op een veilige afstand. Maar Ambrose laat zich niet zo makkelijk afschepen ...

Volg dit boek ook op onze leesclub