• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De Valentines - Licht, camera, liefde RECENSIE

Met haar nieuwe boek: Licht, camera, liefde heeft Holly Smale een vermakelijk boek geschreven en een heel leuk hoofdpersonage bedacht.

Het boek valt op door de groene cover, wat vrolijk aan doet. Door de titel krijg je de indruk dat dit verhaal over een filmster zou kunnen gaan. En als je goed kijkt naar de cover zou je kunnen zien dat de eerste twee woorden op een heuvel staan en ergens tegenaan leunen; het woord: Hollywood in Los Angeles, USA (filmstad), staat ook op een heuvel.

Het verhaal wordt verteld door Hope, een tiener die heel graag, net als haar beroemde familie, ook bekend zou zijn, maar ze is nog te jong. Romantisch aangelegd als ze is, gaat ze dan maar op zoek naar de liefde. Als ze haar droomjongen ontmoet lijkt alles prachtig. Maar het leven is niet als een film, en daar komt ze als snel achter.

De schrijfstijl is fijn, het verhaal leest heerlijk weg, voornamelijk door Hope, die alles door een roze bril ziet en erg bezig is met filmscènes, die heel leuk worden weergegeven in het boek, zodat je als lezer dit ook voor je ziet. Vanaf het begin is het al vermakelijk door het commentaar van Hope op haar broer en zussen, maar ook hoe ze de wereld als filmdecor ziet. Een ietwat naïef personage, maar zo leuk!

De opmaak van het boek is ook mooi uitgevoerd: de filmscènes wordt weergeven met een ander lettertype en dat meteen op. Ook de weergave van de paginanummers zijn leuk bedacht en ieder hoofdstuk wordt weergegeven met een nummer op een cactus. Het gaat om het verhaal, maar het oog wil ook wat.

Als bekende familie hebben de Valentine’s natuurlijk ook zo hun maniertjes, met drama en al. Ook dit wordt goed weergegeven, zodat je als lezer wordt meegesleept.

Door dit alles was het boek zo uit.

Holly Smale is bekend van de serie: Geek girl, die ik nog niet heb gelezen, maar dat ga ik zeker doen na het lezen van dit boek: een boek met leuke personages, goed geschreven, met hilarische toestanden en natuurlijk ook de nodige drama en romantiek. Een boek dat ik zeker kan aanbevelen! En dit is pas het eerste deel in een nieuwe serie, dus ik ben heel erg benieuwd naar de verdere avonturen van de familie Valentine.

De Valentines - Licht, camera, liefde

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Holly Smale is terug, en hoe! In deze gloednieuwe serie stelt ze de zusjes Valentine voor: Hope, Faith en Mercy. Als telgen uit een geslacht van vier generaties beroemde acteurs is de roem hun komen aanwaaien. Net als hun geld en hun schoonheid trouwens. Hope is de jongste van het stel. Ze hunkert naar het moment dat ze zestien wordt, want dan zal ze eindelijk het jetsetleven van haar zussen kunnen leiden. Maar eerst heeft ze haar zinnen gezet op de liefde – echte, allesoverdonderende liefde. Het lot lijkt haar gunstig gezind als ze in de metro van Londen haar droomjongen letterlijk tegen het lijft loopt. Maar ja, in het leven loopt niet altijd alles zoals in de film – zelfs niet als je Valentine heet.