• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De onverwachte wending in het leven van Grace Anderson RECENSIE

Het boek ‘De onverwachte wending in het leven van Grace Anderson’ is het debuut van Engelse Anstey Harris. Ze woont in Kent en coacht schrijvers.

Grace Anderson is een vioolbouwer met een eigen bedrijfje in Engeland. Ze speelt zelf cello. Ze heeft al een aantal jaren een relatie met David, die ze alleen ziet als hij tijd voor haar heeft. Heel haar leven is afgestemd op de afspraakjes met David. Zodra hij tijd met haar door kan brengen, zorgt ze ervoor dat ze zo snel mogelijk bij hem kan zijn. Ze hoopt dat er een tijd komt dat ze altijd samen zullen zijn.

Op een dag wordt een toevallige gebeurtenis opgepikt door de sociale media en staat het leven van Grace en David op zijn kop. Grace vindt hierdoor ook geen plezier meer in haar muziek. Gelukkig zijn er twee vrienden in haar leven, tiener Nadia en 80-er meneer Williams die er met hun vriendschap voor zorgen dat Grace weer plezier krijgt in het musiceren en het bouwen van violen. Ook gaat ze nadenken over wat er werkelijk belangrijk voor haar is en hoe ze haar leven wil leiden.

‘De onverwachte wending in het leven van Grace Anderson’ is een boek dat gaat over liefde, bedrog onzekerheden, vriendschap en muziek! Het is heel boeiend geschreven. Het verhaal speelt zich afwisselend af in Engeland, Parijs en in het Italiaanse Cremona. Ook vertelt het dingen uit het verleden van Grace en David. Een aanrader als je van een muzikaal verhaal houdt!

De onverwachte wending in het leven van Grace Anderson

1  2  3  4  5
    (15 stemmen)

Grace Anderson leidt een tevreden leven, met haar violenwinkeltje in een rustig Engels dorp en een langeafstandsrelatie met David in Parijs. Maar als David een vrouw redt in de Parijse metro en de beelden de wereld over gaan, blijkt hij een dubbelleven de leiden en valt hun relatie uiteen.
    Een levendige heer op leeftijd en een goedgebekte tiener helpen Grace de draad weer op te pakken en schrijven haar in voor een violenbouwwedstrijd in Italië. Grace ontdekt dat ze lang niet zo alleen is als ze dacht, dat een fout niet onoverkomelijk is en dat er meer dan één weg naar geluk bestaat.