• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De prinses RECENSIE

Het verhaal van De Prinses speelt zich twintig jaar later af dan de gebeurtenissen uit De One. America en Maxon zijn getrouwd en hebben inmiddels al vier kinderen grootgebracht. Prinses Eadlyn is de oudste en moet binnenkort haar eigen selectie houden. Ze betwijfelt alleen of haar selectie net zo sprookjesachtig wordt als die van haar ouder. Gaandeweg ontdekt ze dat haar eigen geluk niet zo onbereikbaar lijkt als gedacht.

Het plot van De Prinses lijkt heel erg op de plot van de eerdere boeken. Het enige verschil is nu dat we lezen vanuit het perspectief van degene die moet kiezen in plaats van vanuit het perspectief van degene die misschien wordt gekozen. Dit maakt het verhaal daardoor gelukkig nog wel interessant. Kiera Cass eindigt ook dit boek weer met een cliffhanger die je benieuwd naar het laatste boek uit deze serie, getiteld De Kroon.

De personages in dit boek worden goed uitgewerkt. Je leert vooral prinses Eadlyn en haar tweelingbroer Ahren goed kennen. Ook enkele deelnemers aan de selectie worden goed uitgewerkt en komen realistisch over. America en Maxon komen in dit boek wel voor hoewel hun rol in dit verhaal erg beperkt is.

De schrijfstijl in dit boek is precies zoals we van Kiera Cass gewend zijn, namelijk meeslepend en vlot. De fans van De Selectie zullen daarom zeker genieten van De Prinses ondanks het feit dat dit boek minder origineel is dan de eerdere boeken. De Prinses is daarnaast ook goed te volgen als je de eerdere drie boeken nog niet hebt gelezen.

De prinses

Kiera Cass

15 juni 2015

ISBN 9789000345182
    Uitgever Van Goor
    288 pagina's
  • Ondertitel:

Selectietrilogie

Van Goor

Young Adult

1  2  3  4  5
    (21 stemmen)

Na het enorme succes van De selectie, De elite en De one schreef bestsellerauteur Kiera Cass dit spannende vervolgverhaal. Twintig jaar geleden deed America Singer mee aan de Selectie en wist ze prins Maxons hart te veroveren. Nu is het de beurt aan prinses Eadlyn om haar eigen Selectie te houden. Eadlyn verwacht niet dat het voor haar even sprookjesachtig zal zijn als het liefdesverhaal van haar ouders. Maar als de strijd om haar hart losbarst, zou ze er wel eens achter kunnen komen dat haar eigen geluk niet zo ver weg is als ze altijd dacht.