• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De one RECENSIE

Het is eindelijk zover: Maxon gaat zijn keuze maken! America staat ook voor een keuze, maar er gebeurd een hoop in haar persoonlijke leven. Daardoor moet ze het paleis verlaten, net voor Maxon een vrouw uit gaat kiezen. Dat maakt het natuurlijk moeilijk om in te schatten hoe ze er voor staat, omdat ze niet weet wat er in de tussentijd aan de kant van Maxon gebeurd is. Ze weet dat hij van haar houdt, wat fantastisch nieuws is, maar waar ligt haar hart? Dat lees je in De One, dus als je van de eerdere delen hebt genoten, moet je dit boek echt snel lezen!

Dit is het laatste deel van de originele Selectie-trilogie. Hierna komen nog twee boeken, maar die gaan niet America. Al zijn die ook erg leuk om te lezen! Hierbij is het verhaal van de Selectie om met Maxon te trouwen in ieder geval over.

De schrijfstijl is weer heerlijk en goed te lezen. Opnieuw ging ik heel snel door het boek heen, en ik was blij dat er nog meerdere boeken zijn, want anders zou ik het zo jammer vinden! America zit in de knoop met zichzelf, en dat is begrijpelijk. Je weet door de eerdere delen wat er aan de hand is en speelt in haar leven, en waarom ze het zo moeilijk vind om haar keuze te maken. Het is wel fijn dat ze in dit boek een keuze maakt, want als het nog veel langer zou duren, zou het verhaal niet meer zo boeiend zijn. Het is precies lang genoeg, en dat maakt het prima dat deze trilogie over is.

Een echte aanrader weer!

De one

Kiera Cass

5 november 2014

ISBN 9789000338658
    Uitgever Van Goor
  • Oorspronkelijke titel:

The one
  • Ondertitel:

Selection-trilogie III

Van Goor

Young Adult

1  2  3  4  5
    (28 stemmen)

De selectie heeft het leven van 35 meisjes voorgoed veranderd.

En nu is de tijd aangebroken dat er een winnaar wordt gekozen. America had nooit durven hopen dat ze kans maakte op de kroon of om het hart van prins Maxon te kunnen veroveren. Maar nu de competitie haar einde nadert en de bedreigingen van buiten de paleismuren steeds gewelddadiger worden, realiseert America zich hoeveel ze heeft te verliezen en hoe hard ze moet vechten voor de toekomst die ze wil.