• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De prinses RECENSIE

Het leuke aan De prinses is dat het anders is dan de voorgaande delen: in plaats van een verhaal over iemand die meedoet aan de Selectie, is dit het verhaal over de prinses die een man moet gaan kiezen. Door de eerdere boeken van Kiera Cass weet je al hoe de selectie werkt, maar nu zie je het vanuit een ander perspectief. Ook Eadlyn wil niet trouwen, want ze wil liever gewoon verliefd worden op de traditionele wijze. Dat is voor een jonge vrouw niet moeilijk te begrijpen, want iedereen droomt er toch van om tot over je oren verliefd te worden en lang en gelukkig te leven met een geweldig iemand? Dat maakt haar verhaal geloofwaardig.

Het leuke aan dit boek is dat America en Maxon nog wel terugkomen in dit verhaal. Ze zijn niet op de voorgrond, maar het is wel grappig dat ze toch aanwezig zijn. Ook voorzien ze de jonge Eadlyn soms van advies, wat ze hard nodig heeft. Eadlyn is een nuchter persoon, en als ze een besluit genomen heeft, staat dat vast. Wanneer ze zeker weet dat een jongen niet bij haar past en nooit haar prins zal worden, stuurt ze hem weg. Dat hoeft niet op een officieel moment te zijn; als hij haar niet zint, ligt hij eruit. Dat zegt iets over hoe ze is als persoon, maar maakt haar niet onaardig. Ze vindt het echter onzinnig om iemand te laten blijven waar ze toch niets mee zal beginnen, en dat is eigenlijk best slim.

De schrijfstijl van Cass blijft gelijk aan hoe ze hiervoor geschreven heeft. Gemakkelijk te lezen, een leuk verhaal wat goed in elkaar zit, romantiek en als locatie een paleis… Kortom geweldig!

De prinses is een super leuke aanvulling op de Selectie-serie. Het is wel aan te raden om deze trilogie eerst te lezen voor je aan De prinses begint. Na dit deel is het verhaal nog niet af, want dat gaat gelukkig nog verder in het boek De kroon!

De prinses

Kiera Cass

15 juni 2015

ISBN 9789000345182
    Uitgever Van Goor
    288 pagina's
  • Ondertitel:

Selectietrilogie

Van Goor

Young Adult

1  2  3  4  5
    (21 stemmen)

Na het enorme succes van De selectie, De elite en De one schreef bestsellerauteur Kiera Cass dit spannende vervolgverhaal. Twintig jaar geleden deed America Singer mee aan de Selectie en wist ze prins Maxons hart te veroveren. Nu is het de beurt aan prinses Eadlyn om haar eigen Selectie te houden. Eadlyn verwacht niet dat het voor haar even sprookjesachtig zal zijn als het liefdesverhaal van haar ouders. Maar als de strijd om haar hart losbarst, zou ze er wel eens achter kunnen komen dat haar eigen geluk niet zo ver weg is als ze altijd dacht.