• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Pretty Little Liars 6: Moord RECENSIE

Shepard gaat in dit boek verder met de levens van de meiden: hoofdstuk voor hoofdstuk komt een ander personage weer aan de beurt. Hun levens zijn chaotisch, dramatisch en vaak ook gevaarlijk; helemaal met een dodelijke stalker op de loer. Naast deze schokkende dingen die in hun leven gebeuren, zijn het ook gewoon simpelweg tienermeiden die winkelen, feestvieren en vriendjes krijgen en verliezen. Dat is iets waarin tieners zich kunnen verplaatsen en begrip voor kunnen hebben.

De schrijfstijl is gemakkelijk en zorgt ervoor dat je lekker snel door kunt lezen. Ook scheelt het dat de hoofdstukken afgewisseld worden door verschillende personages. Wanneer Aria, Spencer, Hanna of Emily je favoriete Liar is, zul je doorlezen om het volgende hoofdstuk over dit meisje te willen lezen. En dan ben je na een aantal hoofdstukken al snel weer een heel aantal pagina’s verder! Dat is voor mij persoonlijk ook een motivatie om lekker door te blijven lezen.

Er zitten heel veel - soms een beetje te veel - onverwachte wendingen in het boek. Het verhaal moet spannend blijven en wordt daarmee volgestopt met gebeurtenissen en dreigementen, wat soms een beetje overbodig is. Wel leest het boek als een trein door, omdat je ontzettend benieuwd bent hoe het verder gaat met de tienermeiden uit Rosewood.

Het hele verhaal van de Pretty Little Liars is natuurlijk vergezocht en onrealistisch, maar het maakt als lezer niet uit. Je weet dat dit soort dingen niet op dagelijkse basis gebeuren, maar terwijl je leest, wil je vooral weten wat Shepard als volgende in petto heeft. De boekenreeks is een bijzondere leeservaring, maar voor iedere jonge vrouw die tegen spanning kan, een absolute aanrader. Het boek eindigt met een cliffhanger en gelukkig zijn er meerdere boeken geschreven, want natuurlijk wil je doorlezen na deze gebeurtenissen!

Pretty Little Liars 6: Moord

Sara Shepard

3 juli 2013

ISBN 9789044336306
    Uitgever The House of Books
    384 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Killer
  • Ondertitel:

Al is de leugen nog zo snel...

The House of Books

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (11 stemmen)

In het idyllische Rosewood glanzen de hoogblonde highlights in de winterzon en schitteren de bevroren meren als Swarovski-kristallen. Maar schijn bedriegt. Net als de vier mooiste meisjes uit Rosewood: Hanna, Aria, Spencer en Emily liegen en bedriegen vanaf het moment dat ze bevriend raakten met Alison. En ook al is Ali vermoord, ze blijven doorgaan met hun gemene streken. Maar de meisjes moeten oppassen. Ze dachten veilig te zijn, maar nu…