• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Café Zon + Zee RECENSIE

Café Zon & Zee van Jenny Colgan is een heerlijke, wegdroom-feelgood roman waarbij je je meteen op het Schotse eiland Mure waant. Het is duidelijk te merken dat de roots schrijfster Jenny Colgan ook in Schotland liggen. En net als hoofdpersoon Flora is ze teruggekeerd na een tijd buiten Schotland te hebben gewoond. Door haar prettige schrijfstijl is het gemakkelijk meeleven met Flora in alle emoties die ze voelt als ze voor haar werk terug naar Mure moet. Er is in het begin wel wat mysterie over de redenen waarom ze niet terug wil maar stukje bij beetje worden deze ontrafelt door het verhaal heen. Mede hierdoor is het bijna onmogelijk dit verhaal weg te leggen.

Maar de belangrijkste oorzaak van het niet weg kunnen leggen is natuurlijk de romantiek. En daar is meer dan genoeg van te vinden in Café Zon & Zee. Daarnaast is er ook een flinke portie humor te vinden wat dit boek nog beter maakt. Gelukkig zijn er 2 vervolgdelen geschreven zodat je meteen verder kunt lezen om te ontdekken welke avonturen Flora verder nog mee zal maken. En hoe het haar in de liefde zal vergaan, vooral dat natuurlijk. Café Zon & Zee is een must-read voor elke feelgood liefhebber.

Café Zon + Zee

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Café Zon & Zee van Jenny Colgan is een heerlijk vertelde, geestige roman met een flinke dosis romantiek en eilandgevoel. Als je houdt van Jill Mansell of Sarah Jio is dit een boek voor jou.

Eindeloze, lege stranden, prachtige natuur, waarom zou je zo'n plek verlaten? Flora McKenzie weet zeker dat het goed was om het kleine Schotse eiland waar ze is opgegroeid te verruilen voor de anonimiteit van de grote stad. Maar als ze voor haar werk ineens terug moet naar huis, staat ze weer oog in oog met haar luidruchtige familie, en met haar verleden. Met behulp van een kookschrift van haar overleden moeder ontdekt Flora haar liefde voor koken en ze opent een pop-uprestaurant in een stoffig roze pandje aan de haven.

Nu alleen nog bedenken waar haar toekomst eigenlijk ligt…