• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Magisterium 5 - De Gouden Toren RECENSIE

In De gouden toren, het laatste deel van de toverachtige Magisterium-serie, denkt Call eindelijk rust te hebben na alle avonturen de afgelopen jaren. Call gaat terug naar het Magisterium voor zijn vijfde en laatste jaar, maar al snel zoeken de problemen hem weer op. Het kwaad blijkt niet verslagen te zijn en aan Call en zijn vrienden de taak om ervoor te zorgen dat alle problemen dit keer definitief opgelost worden.

In vergelijking met de eerdere delen, is De gouden toren een beetje een teleurstelling. De verhaallijn is heel interessant, maar lijkt minder goed uitgewerkt dan in de eerdere delen. Waar de andere boeken precies op het goede moment spannend werden, komt hier de spanning heel plotseling zonder enige opbouw. Ook krijg je teveel informatie aan het begin van het boek en worden deze losse stukjes niet allemaal even goed aan elkaar verbonden.

Er zitten ook wel wat goede en spannende momenten in het boek, maar helaas duren die niet zo lang en zijn die niet zo goed uitgewerkt. Het hele boek doet wat haastig aan.

Toch is het boek wel een mooie afsluiting van de serie. Het is fijn om nog een laatste keer met Call en zijn vrienden op avontuur te gaan, om alle personages nog eens tegen te komen. Ook is het fijn dat de serie uit vijf delen bestaat, want Call en zijn vrienden moeten het laatste jaar van het Magisterium nog door.

Magisterium 5 - De Gouden Toren

1  2  3  4  5

Het zinderende laatste deel van de Magisterium-serie met goud op snee! Callum Hunt heeft de afgelopen vier jaar magische training gehad op het Magisterium, waar hij vocht tegen chaos en het kwaad. Uiteindelijk versloeg hij het leger van Chaoten in een episch gevecht. Maar hij betaalde daar wel een hoge prijs voor. Nu - als winnaar - maar met een gebroken hart, heeft Callum er genoeg van. Hij is er klaar voor om zijn training af te ronden. Maar het kwaad waar Callum tegen vecht heeft het nog niet opgegeven...