• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Het huis met de spiegels RECENSIE

In Het huis met de spiegels zijn alle ingrediënten aanwezig voor een heerlijk romantisch zomerboek: citroenbomen, de Italiaanse heuvels en een huis vol geheimen.

Milena heeft een fijne jeugd gehad in de villa, met de bijnaam ‘het huis met de 12 spiegels,’ waar ze na de dood van haar moeder Marina met haar geliefde opa Michele woont. Tijdens werkzaamheden in de tuin worden menselijke botten gevonden. Dit veroorzaakt een grote schok bij Michele en met zijn snel afnemende geheugen lijkt hij niet meer te weten wat er is gebeurd.

Dit is het startpunt van een zoektocht, die Milena ook leidt naar het verhaal achter de verdwijning van haar oma Eva. Waarom heeft ze Michele en hun dochter Marina van de één op de andere dag verlaten? En wat is hierna gebeurd?

Het boek is geschreven met twee verhaallijnen, afwisselend lees je over de zoektocht van de volwassen Milena en het leven vol leugens van Eva. Hun levens hebben meer gemeen dan eerst gedacht, een carrière als actrice, en met de tijd ontdekt Milena steeds meer geheimen.

Er zit een goede opbouw in het boek, je wilt blijven doorlezen om er achter te komen wat er is gebeurd. Na even te moeten wennen aan de schrijfstijl neemt het verhaal je toch volledig in zijn greep. Het verhaal wordt rustig opgebouwd, wat het snellere einde niet ten goede komt. En dit is juist jammer, want het einde is het meest boeiende deel van het boek. Hier gebeuren dingen die ik niet had zien aankomen en het boek een verrassend einde geven.

Ik ben nieuwsgierig naar de andere boeken van Cristina Caboni en geeft het boek **** (4/5)-sterren

Het huis met de spiegels

1  2  3  4  5
    (17 stemmen)

De prachtige villa in Positano is de enige plek die Milena haar thuis kan noemen. Ze groeide erin op en kent er elk hoekje, van de majestueuze ingang met de twaalf spiegels tot het ronde trappenhuis met de houten versieringen. Toch lijkt het huis dingen voor haar te verbergen, dingen waar haar grootvader niet over wil praten. Milena is ervan overtuigd dat hij een groot familiegeheim achterhoudt en vindt in haar zoektocht een doorgang naar een verborgen kamer, vol oude foto's van haar grootmoeder.
    Milena vertrekt naar het land waar haar grootmoeder haar dromen najaagde en ook verloor, op zoek naar haar verhaal. Stukje bij beetje ontrafelt ze het mysterie van het huis met de spiegels en haar bewoners, al kunnen sommige geheimen beter voor altijd verborgen blijven…