• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De Ademdief RECENSIE

Als VIP-reader mocht ik het prachtige boek De Ademdief lezen van Miranda Peters. Het was mijn eerste fantasy boek dus ik was erg benieuwd en wist niet echt wat ik kon verwachten. De cover van het boek vond ik ook echt onwijs prachtig. Een prachtige sterrenhemel met verschillende ellementen die je hoofd aan het denken zetten, met de ondertitel "Dood de Ademdieven. Vernietig de magie. Verbreek de vloek". Dit alles in combi met de proloog wekt meteen mijn interesse en nieuwsgierigheid. Wat is hier gebeurt? En je bent meteen geneigd om door te lezen en niet meer te stoppen!

Je zit meteen in het verhaal, wilt verder lezen en wilt alles weten! De personages in het boek worden goed beschreven en het is mogelijk om je je er in te leven. Het gaat om de personages Thalia en Quinn met beide een sterke persoonlijkheid. Magie en mythologie worden echt samengevoegd in het verhaal! Het boek wordt steeds vanuit verschillende kant geschreven, de ene keer vanuit Thalia en de andere keer vanuit Quinn. Heel leuk voor de afwisseling en het inleveren in het personage.

In het laatste hoofdstuk kwam er toch ineens bij het lezen weer heel veel informatie op mij af en begon ik mij vragen te stellen of ik mogelijk iets gemist had. Dit was niet het geval, maar richt zich duidelijk op het feit dat er een deel 2 komt. Wat is dus weer super leuk vind! Er komt dus nog meer aan!!

Toch vind ik het boek ook heel goed passen in Young Adult, doordat het zo makkelijk weg te lezen en goed te begrijpen is.

De Ademdief

1  2  3  4  5
    (16 stemmen)

Dood de Ademdieven.
    Vernietig de magie.
    Verbreek de vloek.
    Dat is de levensmissie van de Jagers van Artames. Pas wanneer alle Aspiratar – mensen met een magische gave – zijn uitgeroeid, wordt een eeuwenoude vloek verbroken die Jagers laat sterven op hun twintigste verjaardag. Dat is de opdracht en dat is wat er zal gebeuren. Tenminste, in theorie. Want de Aspiratar weten al meer dan tweeduizend jaar uit handen van de Jagers te blijven.
    Thalia leidt samen met haar acht jaar jongere zusje Livia een nomadenbestaan, vanaf het moment dat de Jagers hun ouders doodden. Al vijf jaar lang geneest ze mensen en gaat ze tot het uiterste om haar zusje te beschermen. Maar wanneer ze op een avond Jager Quinn ontmoet en ze elkaar genade tonen, neemt haar leven een onverwachte wending en moet ze voor de zoveelste keer vluchten.
    Quinn zet de achtervolging in en is vastbesloten zijn fout recht te zetten. De Ademdief laat hem niet los en hij wil antwoorden, niet wetende dat dat nog meer vragen op zal roepen. Alles waar ze in geloven en voor vechten blijkt namelijk niet zo zwart-wit als gedacht. Thalia wordt gedwongen samen te werken met Quinn om een onverwachte gezamenlijke vijand te verslaan, maar hoe moet dat als je geleerd hebt op niemand anders te vertrouwen dan jezelf? En wat als je als Jager gevoelens krijgt voor iemand die je uiteindelijk moet vermoorden om zelf een toekomst te hebben?