• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Fusion 5 - Blijf bij mij RECENSIE

Blijf bij mij - Een onweerstaanbaar liefdesverhaal tussen twee koks om je lippen bij af te likken

Kristen Proby slaagt erin om een liefdesverhaal in een nieuw sexy (koks) jasje te steken. Wat gebeurt er als je communicatie niet goed is en je onzekerheden toeslaan? Koks in opleiding Camden en Mia verliezen elkaar hierdoor uit het oog. Tien jaar later kruizen hun wegen weer, en zoals we allemaal weten: echte liefde gaat door de maag, toch?

Door een samenwerking tussen de twee chefs brengen ze veel tijd samen door en leven oude gevoelens weer op. In de voorbije 10 jaar zijn beide personages uitgegroeid tot succesvolle mensen. Camden is een tv chef waarmee hij miljoenen verdient en Mia heeft samen met een vriendinnengroep een uniek/sexy restaurant opgezet die bijzonder goed loopt. De chefs vinden elkaar terug in de keuken en in de slaapkamer (waar geen details achterwege worden gelaten) ;) Maar haalt het verleden hun in?

Ik heb dit boek binnen 12 uur verslonden. Ondanks dat ik het boek redelijk voorspelbaar vond, wist Kristen Proby mij te verassen door af een toe van schrijfstijl te wisselen: van zoetsappig en cliché naar hard en edgy! Het boek vertelt over liefde maar ook over vriendschappen die je moet koesteren, jezelf te pletter werken en zelfacceptatie. We leven in een wereld waarin we geconfronteerd met het 'perfecte plaatje', maar niemand mag vergeten dat een ieder het allerbeste verdient en geliefd is. Het is alleen jammer dat de personages niet de diepgang krijgen die ze verdienen, de redenen voor onzekerheden worden er voor mijn gevoel doorheen gejaagd terwijl dit wel alles bepalend is voor hoe de personages zijn gevormd en hoe keuzes worden gemaakt.

Mijn advies? Lees dit boek! Het is een heerlijke feel good met eigentijdse problemen waardoor veel mensen zich, op een bepaald moment in het boek, wel in één van de hoofdpersonages kan vinden. Niet nadenken maar gewoon jezelf verliezen in het verhaal.

****

Fusion 5 - Blijf bij mij

1  2  3  4  5
    (13 stemmen)

Twee topkoks gaan de strijd aan in een kookwedstrijd. Maar elkaar weerstaan zal de grootste opgave zijn.
    Koken is voor Mia haar passie en haar trots. In het restaurant Seduction staan alleen maar heerlijke en sexy maaltijden op de kaart. Volgens het televisieprogramma Best Bites is het restaurant een van de beste. Alle energie, bloed, zweet en tranen die Mia in haar werk heeft gestoken worden dus eindelijk op waarde geschat. Maar als op een dag Camden Sawyer haar keuken en leven binnen loopt, lijkt haar carrière toch onverhoopt een andere wending te krijgen. Camden is een wereldberoemde chef. Hij wil het in de televisieshow opnemen tegen Mia. Geen van beiden realiseert zich dat hun reputatie op het spel staat. Maar ook hun harten ondergaan de ultieme test.