• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De anderen RECENSIE

De anderen van Sarah Blau

Het verhaal gaat over Sheila. Een van haar oudste vriendinnen uit de vriendinnengroep is vermoord aangetroffen, ze had een babypop vastgelijmd aan haar hand. De vriendinnengroep had twintig jaar geleden een pact gemaakt. Ze zouden bewust kinderloos blijven, net als hun Bijbelse voorbeelden. Sheila beland midden in het moordonderzoek, maar wordt zij gezien als de hoofdverdachte of het volgende slachtoffer?

De titel en cover zien eruit alsof het een boek is met spanning. De tekst op de achterkant maakte de verwachting helemaal compleet alsof het een thriller boek is. Echter gelijk in het begin wisten mijn verachting niet uit te komen. De schrijfstijl is erg langdradig. Ik kon het boek makkelijk wegleggen, maar moeilijk weer oppakken. Ik verloor vaak mijn aandacht in het boek. Er was geen spanning te vinden. Alsof het een totale vlakte was op het gebied van een soort Roman met een klein beetje spanning erin weg verstopt.

Mijn kennis op het gebied van de Bijbelse vrouwen is niet heel hoog, echter is het wel interessant en dapper om een boek te schrijven over het bewust kinderloos blijven als vrouw. Er zijn niet veel boeken in dit thema.

De vriendinnen en dames in het boek komen over alsof ze te hoog over het paard getild zijn. er is weinig sympathie. En sommige dames waren eigenlijk overbodig. Je krijgt niet weinig binding met hen.

Het einde was voorspelbaar en het leek alsof het boek in een rap tempo was geschreven waardoor het onvoldoende uitgewerkt leek. Het is erg jammer. Het had een mooi en spannend verhaal kunnen zijn, want dit thema heeft zeker goede potentie. Helaas is het niet zo uitgevallen in het boek en geef ik het boek 1 ster.

De anderen

1  2  3  4  5
    (18 stemmen)

Zo gauw de 41-jarige Sheila het nieuws hoort, weet ze dat de politie haar zal bellen. Een van de belangrijkste feministische wetenschappers van het land – en een van haar oudste vriendinnen – is vermoord aangetroffen, met een babypop vastgelijmd aan haar handen. Twintig jaar geleden had hun vriendinnengroep samen een pact gevormd: zij zouden bewust kinderloos blijven, net als hun vrouwelijke voorbeelden in de Tora.
    Maar de jaren zijn niet voor alle vriendinnen even goed geweest. En nu haar eigen leven ook op het spel staat, moet Sheila de balans opmaken: wie kan ze nog vertrouwen, en wie wil haar de ultieme prijs laten betalen?