• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Ik vergeet je niet RECENSIE

Een ontroerend, diepgaand en romantisch verhaal. Gillian King heeft met dit boek wederom een pareltje op de markt gebracht! Veel lezers omschrijven het boek als een echte tranentrekker. Daarom was ik zelf erg huiverig om te starten. Ik had een zwaar en emotioneel boek verwacht. Echter is het boek zo goed opgebouwd en gedoseerd dat je hier geen last van hebt. Gillian houdt je voortdurend scherp en door de diverse plottwists blijf je als lezer geboeid en nieuwsgierig.

Maddy heeft altijd in de schaduw van haar zus Elisa gestaan, maar Elisa is er al veertien jaar niet meer. Op een dag loopt Maddy op een terras in de stad Frenkie tegen het lijf, het ex-vriendje van haar zus.

Zowel Maddy als Elisa sloot ik direct in mijn hart. Het is heel bijzonder om door middel van de terugblikken ook een beeld te krijgen van hoe het leven van Elisa was. De twee ogenschijnlijk zo verschillende karakters groeien naar mate het verhaal vordert steeds meer naar elkaar toe. Maddy leert haar zus op een heel andere manier kennen. Niets is wat het lijkt. Als lezer ben je getuige van de nieuwe band die tussen de zussen ontstaat. Daarnaast is Frenkie een mooie verbinding tussen de zussen en heb je daardoor het idee dat Maddy en Elisa met elkaar verbonden zijn en blijven.

"Ik denk dat ik gewoon ben doorgegaan, zonder ooit achterom te kijken."

De schrijfstijl is erg prettig. Het verhaal leest vlot en ondanks de diepere betekenis en soms zware onderwerpen blijft het luchtig. Er is ruimte voor verschillende emoties, die elkaar op gepaste wijze afwisselen.

Ik raad het iedereen aan om dit boek te lezen!

Ik vergeet je niet

1  2  3  4  5
    (22 stemmen)

Maddy heeft altijd in de schaduw van haar zus Elisa gestaan. Elisa was overal goed in en werd op handen gedragen door hun ouders. Zij wel. Maar Elisa is er al veertien jaar niet meer.

Op een dag loopt Maddy op een terras in de stad Frenkie tegen het lijf, het ex-vriendje van haar zus. Zij herkent hem meteen, hij haar niet. Ze weet weinig van hem, maar één ding is zeker: Frenkie is foute boel. Want wat is er destijds tussen hem en Elisa gebeurd? Is hij wel te vertrouwen? En waarom staat hij daar zo ongelooflijk sexy te doen, zodat ze daar niet meer helder over na kan denken?