• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Het Tango Algoritme RECENSIE

Extreem interessant! Dat is het eerste wat je denkt na het ‘dichtslaan’ van Het Tango Algoritme. Je volgt het verhaal vanuit verschillende perspectieven die in het begin nog weinig inhoudelijke raakvlakken hebben. Vooral het personage Emmy die wiskundelerares is, brengt Het Tango Algoritme echt naar een hoger niveau. Heel fijn dus om als lezer wat uitgedaagd te worden en ook nog eens wat op te steken van een verhaal.

Het proloog in het begin zegt je nog helemaal niks, maar maakt het erg spannend en zorgt ervoor dat je direct verder wil lezen. Dan waan je hierna in het leven van Grace, Florence en Emmy - drie huisgenoten - die alle drie hun eigen problemen met zich meenemen. Als Grace en Florence Emmy aan de man proberen te krijgen wordt het pas echt spannend en komt de thriller helemaal op gang.

Heleen van den Hoven neemt de tijd om de personages tot leven te laten komen, ze zijn dan ook naadloos uitgewerkt voordat de grote spanning in het verhaal komt. Niet dat het deel hiervoor saai is, zeker niet, ze neemt ons mee in de grote geheimen van de drie vrouwen en hoe ieder van hen wel wat met zich meedraagt. Een prachtige spanningsboog en een erg goed uitgewerkt verhaal. Als je eindelijk denkt te weten hoe Het Tango Algoritme afloopt, word je toch weer op een verkeerd been gezet. Aanrader!

Het Tango Algoritme

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Tot plezier van haar huisgenoten Grace en Florence behandelt wiskundelerares Emmy het zoeken naar een nieuwe danspartner als een wiskundig probleem. Ze besluiten Emmy, die dating-apps verschrikkelijk vindt, een handje te helpen. Ondertussen verbergen de vrouwen alle drie hun eigen geheim. Tot de aankoop van een paar dansschoenen de verkeerde mensen naar hun huis in Nieuwegein leidt…