• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Chinese Takeaway met 5 ingrediënten RECENSIE

Ik was toch een beetje sceptisch toen ik dit boek binnen kreeg, Kan het echt, net zo lekker koken als bij de afhaal chinees? Nou daar kom ik echt van terug. Dat kan dus echt! En dat met  maar 5 ingredienten, waarvan de meeste gewoon in de supermarkt te verkrijgen zijn.
Je hoeft er de deur niet meer voor uit, maar je kan thuis je eigen chinese take away maken.  Naast de 5 ingredienten heb je de volgende ingredienten vanuit je keukenkastje nodig; zout, peper, suiker, sojasaus en olie. Niks meer. Hoe makkelijk kan het zijn.
Het is een kookboek, zonder poespas. Duidelijke foto's die je aanspreken, korte bereidingswijzen. En makkelijk te volgen recpten.

De recepten zijn afwisselend, makkelijk en snel te maken, zo kan je door de week ook genieten van een heerlijke thuisgemaakte chinese take away. en die wat meer tijd kosten. De recepten zijn divers zo heb je een hoofdstuk lichte hapjes, vis& zeevruchten, vlees, kip&eend, vegetarisch. Kortom voor ieder wat wils. Dit boek is echt een aanrader om in je boekenkast te hebben, nou ja in je keuken zodat je er veel uit kan koken. Ik zou zeggen ren naar de boekhandel en koop dit boek!

Chinese Takeaway met 5 ingrediënten

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Een Chinese maaltijd bereiden met slechts vijf ingrediënten? Ja, dat kan! Kwoklyn Wan laat met 'Chinese Takeaway in 5' zien dat de Chinese keuken niet altijd complex is met duizend-en-een sauzen, specerijen en andere smaakmakers. Het enige dat je nodig hebt uit de voorraadkast is zout, peper, suiker, sojasaus en olie. Ga aan de slag en ervaar het zelf. Van heerlijk geurende tofu-misosoep, dumplings met een vulling van kip, mosselen in zwartebonensaus of gebakken aubergine met miso en sesam. Trek in een snack? Maak eens knapperige wontons. Het enige wat je nodig hebt is: 1. garnalen, 2. varkensvlees, 3. lente-uitjes, 4. waterkastanjes en 5. wontonvellen. Zin in een lekkere hoofdmaaltijd zonder veel moeite? Neem 1. eiermie, 2. oestersaus, 3. biefstuk, 4. knoflook, 5. broccoli. Met de 80 recepten uit 'Chinese Takeaway in 5' breid je je repertoire ‘snel en makkelijk’ echt uit en tover je in een mum van tijd lekker en vers Chinees eten op tafel waar geen maaltijdbox tegen op kan. Of het nu om soep, voorgerechten, snacks of hoofdgerechten gaat, elk gerecht heeft slechts vijf ingrediënten nodig.