• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Het Hawthorne-mysterie 1 - De erfenis RECENSIE

In het boek De erfenis wordt het verhaal verteld van Avery Grambs.

De toekomst van Avery en haar halfzus ziet er niet rooskleurig uit. Samen kunnen ze maar net rondkomen en een uitzicht op betere tijden is er niet. Tot Avery hoort dat ze een fortuin heeft geërfd van een filantroop die ze nog nooit ontmoet heeft. Niemand weet waarom…

Om het fortuin van Tobias Hawthorne in ontvangst te kunnen nemen, moet Avery voldoen aan één voorwaarde: ze moet per direct intrek nemen in het Hawthorne House en daar minimaal een jaar blijven wonen. Helaas wordt het huis ook bewoond door de net onterfde familie, inclusief vier knappe kleinzoons. Deze familie is niet blij met de komst van Avery die er met hun geld vandoor gaat. Ondertussen is er maar één vraag die iedereen bezighoudt: waarom Avery???

Het verhaal wordt verteld door de ogen van Avery. Ik vind deze manier van lezen erg fijn, je leert haar personage op deze manier goed kennen. Ondanks dat er alleen vanuit het oogpunt van Avery wordt geschreven kreeg ik een goed beeld van de rest van de familie. Dit werd natuurlijk ook versterkt door de stamboon in het begin (en einde) van het boek.

De schrijfstijl van Jennifer vind ik erg fijn. Het verhaal is niet al te moeilijk beschreven en mede hierdoor las ik er vlot doorheen. Ook zit er een kleine spanningsboog in het verhaal waardoor ik het boek niet weg kon leggen!

Nog nooit had ik een boek gelezen wat in het thema mysterie viel. Maar wat is mij dat goed bevallen! De puzzels die in het verhaal werden opgelost zorgden ervoor dat ik zelf ook ging bedenken waarom juist Avery de erfenis heeft mogen ontvangen. De spanning werd doorgetrokken tot aan de laatste bladzijde en heb meteen deel 2 van dit verhaal besteld!

De erfenis is het perfecte boek als je houd van mysterie en het oplossen van raadsels. Het is een spannend en meeslepen verhaal wat je in een ruk uitleest!

Het Hawthorne-mysterie 1 - De erfenis

1  2  3  4  5
    (15 stemmen)

'Dit moet een vergissing zijn. Een man die ik nog nooit heb ontmoet, heeft me zojuist miljarden nagelaten. Zulke dingen gebeuren gewoon niet, punt.'
    De toekomst van Avery Grambs en haar halfzus ziet er niet al te rooskleurig uit. Samen kunnen ze maar net de eindjes aan elkaar knopen en uitzicht op betere tijden is er niet. Totdat Avery hoort dat ze een fortuin heeft geërfd van een filantroop die ze nog nooit ontmoet heeft... en niemand weet waarom.
    Om de miljardenerfenis van Tobias Hawthorne in ontvangst te kunnen nemen, moet Avery voldoen aan één voorwaarde: ze moet per direct intrek nemen in Hawthorne House en daar een jaar lang blijven wonen. Helaas wordt het huis ook bewoond door de zojuist onterfde familie (inclusief vier knappe kleinzoons) die op zijn zachtst gezegd niet allemaal even blij zijn met de komst van deze vreemdeling die er met hun geld vandoor gaat. Er is een vraag die iedereen bezighoudt: waarom Avery?
    Deze prachtig uitgevoerde hardcover is voorzien van een door Sophie Pluim geïllustreerde stamboom van de familie Hawthorne.