• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Het Hawthorne-mysterie 1 - De erfenis RECENSIE

Weet je wat ik altijd zo heerlijk vind? Als je in een boek begint en direct het gevoel krijgt van 'Ja! Dit is gewoon weer zo'n verhaal waarin je je helemaal kunt verliezen'. Dat gevoel kreeg ik direct bij De Erfenis. Ik had hele hoge verwachtingen omdat ik alleen maar positieve recensies voorbij zag komen. Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik wel een beetje bang was dat het dan toch zou tegenvallen, maar dat is absoluut niet waar! Jennifer heeft een heerlijke schrijfstijl waardoor je echt door het boek heen vliegt. De korte hoofdstukken helpen daar ook aan mee.

De raadsels, alle spellen, complotten en drama in de familie Hawthorne vond ik heerlijk om weg te lezen. De groei die de vier broers meemaken plus Avery zelf vond ik ook mooi om te zien. Bij elke puzzel dacht ik hoe zou dit nou weer in elkaar zitten? De schrijfster heeft het briljant bedacht vind ik! Het einde had ik anders verwacht, maar man wat kijk ik nu uit naar deel twee!!! Ik ben heel benieuwd of dat net zo'n ijzersterk boek is als het eerste deel. Ik heb er van genoten en daarom krijgt het boek van mij 4 hartjes :) Ik zou De Erfenis zeker aanraden als je even een vlot boek wil lezen vol met familie drama & mysterie!

@chicklit heel erg bedankt dat ik mee mocht doen met deze leesclub, ik heb er weer van genoten!

Het Hawthorne-mysterie 1 - De erfenis

1  2  3  4  5
    (15 stemmen)

'Dit moet een vergissing zijn. Een man die ik nog nooit heb ontmoet, heeft me zojuist miljarden nagelaten. Zulke dingen gebeuren gewoon niet, punt.'
    De toekomst van Avery Grambs en haar halfzus ziet er niet al te rooskleurig uit. Samen kunnen ze maar net de eindjes aan elkaar knopen en uitzicht op betere tijden is er niet. Totdat Avery hoort dat ze een fortuin heeft geërfd van een filantroop die ze nog nooit ontmoet heeft... en niemand weet waarom.
    Om de miljardenerfenis van Tobias Hawthorne in ontvangst te kunnen nemen, moet Avery voldoen aan één voorwaarde: ze moet per direct intrek nemen in Hawthorne House en daar een jaar lang blijven wonen. Helaas wordt het huis ook bewoond door de zojuist onterfde familie (inclusief vier knappe kleinzoons) die op zijn zachtst gezegd niet allemaal even blij zijn met de komst van deze vreemdeling die er met hun geld vandoor gaat. Er is een vraag die iedereen bezighoudt: waarom Avery?
    Deze prachtig uitgevoerde hardcover is voorzien van een door Sophie Pluim geïllustreerde stamboom van de familie Hawthorne.