• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Camping Oosthoek RECENSIE

Camping Oosthoek is alweer het tiende boek van Nathalie Pagie. Ze debuteerde in 2013 met "De Toneelclub", schreef daarna de "Tara en Diego" serie en een paar winterthrillers.

Camping Oosthoek gaat over Diana en haar drie kinderen die op een ochtend verrast worden door een deurwaarder die hun verzoekt om de woning meteen te verlaten. De reden is dat haar man John hoge schulden heeft, maar die is spoorloos verdwenen. Diana weet nergens van, niet van de schulden maar ook niet waar John is. Als er dan ook nog losgeld gevraagd wordt, is Diana de wanhoop nabij. Ondertussen heeft ze woonruimte gevonden in de vorm van een caravan die op het terrein staat van Franco, de campingbaas. Hij wil Diana wel helpen in ruil voor een klusje in een voor haar onbekende wereld. Kan ze op deze manier haar gezin redden?

Het boek heeft een mysterieuze cover met een caravan in het bos, die daar helemaal alleen staat. Waar gaat dit verhaal naar toe? Het is een boek wat ik meteen zou oppakken in de winkel. Het verhaal begint meteen spannend, want wat is er nu eigenlijk aan de hand? Veel vragen in het begin. De spanning sluimert rond, doorlezen dan maar. De personages zijn goed beschreven, net of je ze al langer kent. Diana komt aardig over, Marnix is een raar figuur en niet te vertrouwen. Het boek heeft een fijne schrijfstijl en door de korte hoofdstukken leest het gemakkelijk weg. Waar ik minder van gecharmeerd was is het Brabantse dialect in het boek. Als geboren Brabantse vond ik het in het begin nog wel leuk, maar later werd het iets teveel van het goede.

Zoals het boek spannend begon en er een sluimerende spanning was, zo kabbelde het verder voort en werd het voorspelbaar. Het is zeker geen slecht boek, maar voor mij, als doorgewinterde thrillerlezer, ontbrak de spanning. Dit boek krijgt van mij drie hartjes.

Camping Oosthoek

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Voor de fans van Undercover en Penoza

Als echtscheidingsadvocate Diana van Assendelft onverwacht haar kapitale villa wordt uitgezet en met drie kinderen op de verloederde camping Oosthoek in Brabant terechtkomt, staat haar wereld op zijn kop. Haar man John blijkt torenhoge schulden te hebben waar zij niets vanaf wist. Hem om opheldering vragen gaat niet, want John is spoorloos verdwenen. Dan ontvangt ze een briefje waarin tien miljoen euro losgeld wordt geëist voor zijn vrijlating. Diana is de wanhoop nabij. Waar haalt ze dat geld vandaan?

Criminele campingbaas Franco Bergmans biedt uitkomst: hij is bereid bij te springen in ruil voor een riskante klus die Diana voor hem mag opknappen. Diana zet voet in een wereld waarin ze beter blijkt te passen dan ze ooit had kunnen vermoeden. Met haar verborgen talenten maakt ze snel naam als ijskoude ‘Lady’. Dan is het losgeld verdiend en lijkt Johns terugkeer nabij. Maar wil Diana nog wel terug naar haar normale leven?