• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Het verborgen land 1 - Het verborgen land RECENSIE

In 'het verborgen land' wordt je meegenomen in het verhaal van Alexandra en Koen. Een tweeling die enorm van elkaar verschilt, op school maar ook thuis. Toch zijn het twee handen op een buik. Door een lastige thuissituatie zijn ze blij met elkaar. Wanneer ze op hun verjaardag het sprookjesboek krijgen waar ze altijd uit voorgelezen werden door hun overleden vader gebeuren er vreemde dingen... Ze vallen samen door het boek en belanden in de sprookjeswereld die ze zo goed als van buiten kennen. Ondanks dat ze de sprookjeswereld zo geweldig vinden, willen ze toch graag terug naar de echte wereld. Daarvoor moeten ze diverse voorwerpen verzamelen, zoals haar van rapunzel en het glazen muiltje van assepoester...

'Het verborgen land' is perfect geschikt voor iedereen die op welke manier van sprookjes houdt. Maar ook als je ze minder vind, is het te leuk! Het verhaal waar sprookjes ooit stopte gaat in 'Het verborgen land' verder. Denk aan de boze stiefmoeder die ontsnapt uit haar gevangenschap.

Het is een prettig te lezen boek. De hoofdstukken zijn wel nogal lang, maar je wordt zo in het verhaal meegenomen dat je dat niet echt door hebt.

Wat nog veel leuker is om te weten als je het uit hebt... er komen nog meerdere delen! In het Engels al beschikbaar, de vertalingen komen een voor een.

Kortom: een boek dat je eigenlijk gewoon moet lezen. Een originele manier om sprookjes te verwerken in een nieuw verhaal met een lach en een traan. Lekker dik, mooie illustraties en heerlijk om te lezen!

Het verborgen land 1 - Het verborgen land

1  2  3  4  5
    (15 stemmen)

De tweeling Alexandra en Koen kunnen niet méér van elkaar verschillen. Alexandra heeft overal een antwoord op en Koen gebruikt de schooltijd liever om een beetje bij te slapen. Als ze een oud sprookjesboek krijgen van hun oma, verandert alles. Ze vallen door het boek en belanden in een bizarre sprookjeswereld. Zo struikelen ze het Koninkrijk van Roodkapje in en komen ze terecht voor het enorme paleis van Assepoester. Om uit deze parallelle wereld weg te komen moeten ze voorwerpen verzamelen. En dat zijn niet de makkelijkste: het haar van Rapunzel, het glazen muiltje van Assepoester en nog veel meer. Een bloedspannende tocht door koninkrijken en donkere bossen volgt. Helaas zijn ze niet de enige met deze missie. In de verte een zwarte schim, een flits in een spiegel. De boze stiefmoeder van Sneeuwwitje is onderweg.