• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Je moest eens weten RECENSIE

Je moest eens weten. Zo heet het nieuwe boek van Gillian King. En ook dit boek is zeker weer een aanrader.  Gillian, heeft het weer voor elkaar gekregen om een boek te schrijven dat je aangrijpt. Waar ik een traan om gelaten heb, maar zeker ook erg van heb moeten lachen.

Alleen de cover al die is prachtig en kan je al een beetje aan het denken zetten.
Het boek gaat over Billy, Matthew en Carmen. Billy is een flierefluiter die samen met iemand in een veel te duur appartement in Amsterdam woont. Ze heeft een nietszeggende baan, waar niemand haar ziet staan. Haar super irritante baas Matthew noemt haar zelfs Jilly. Ze komt in vergaderingen nooit aan het woord. Maar na een werktrip gaat ze anders over Matthew denken en ontstaat er een andere band tussen hen.
Langzaamaan groeien ze steeds meer naar elkaar toe en durven ze elkaar meer te vertrouwen. Matthew stelt Billy uiteindelijk ook voor aan zijn dochter en ze hebben het heel gezellig samen. Maar wat houdt Matthew voor haar achter???

Ik vind het een mooi verhaal, wat geschreven is vanuit twee perspectieven. Dat maakt het dat je steeds nieuwsgierig blijft hoe het verder zou gaan. De personages worden goed omschreven. Alle personages maken een mooie en duidelijke groei door. En je leert ze echt kennen. Waardoor je soms verrast wordt. Alle personages grepen me aan. Al duurde dat bij Carmen wel een stuk langer, omdat het langer duurt voor je helemaal weet hoe het zit. Het boek leest lekker weg en is vlot geschreven. Dus zoek je een feel-good die iets meer diepgang heeft, dan is dit zeker een aanrader.

Je moest eens weten

1  2  3  4  5
    (22 stemmen)

Billy heeft het flierefluitersyndroom. Haar vriendinnen wonen samen, krijgen kinderen en hebben een indrukwekkende carrière. Maar Billy heeft geen huisje, boompje of beestje. Alleen een nietszeggende baan op een afdeling waar niemand haar ziet staan en directeur Matthew haar nog steeds Jilly noemt. Superirritant natuurlijk, dus waarom ze zich dan toch stiekem tot hem aangetrokken voelt is haar een raadsel. Matthew is tien jaar ouder, laat nooit iets los over zichzelf en is allesbehalve populair. Maar toch hééft hij iets.

Nadat ze op een werktrip per ongeluk bij elkaar op de hotelkamer zijn beland, krijgt Billy steeds meer gevoelens voor hem. Maar waarom probeert hij haar op afstand te houden? En waarom is zijn verleden zo’n verboden onderwerp? Tot overmaat van ramp duikt er ook nog iemand op die beweert meer over Matthew te weten…