• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Je moest eens weten RECENSIE

Van Chicklit mocht ik het boek Je moest eens weten van Gillian King lezen.

Het boek gaat over Billy en Billy heeft het flierefluitersyndroom. Haar vriendinnen hebben huisje boompje beestje en een indrukwekkende carriere. Billy niet, Billie heeft alleen een nietzeggende baan waar niemand haar ziet staan en de en de directeur (Matthew) haar nog steeds Lillt noemt. Heel irritant maar waarom voelt ze zich aangetrokken tot die man? Hij heeft iets. Tijden een werktrip belandden ze samen op een hotelkamer en Billy krijgt steeds meer gevoelens voor hem. Maar waarom Matthew probeert haar op afstand te houden? En waarom mag ze niet over zijn verleden praten? En als tot overmaat van ramp iemand opduikt die meer blijkt te weten van Matthew zijn verleden.

Het was even inkomen in het boek maar als je er eenmaal zin heb heb je moeite om uit het boek te komen. De hoofdstukken zijn niet zo lang waardoor je snel een nog eentje lezen gevoel heb. Als je eenmaal met Billy en Matthew meeleef voel je de liefde groeien maar je voelt ook de problemen. Ik voelde zelf het frustratiemomentje: Vertel gewoon wat je dwars zit, dan kunnen we het oplossen en verder.
Zoals elk feelgood Roman zijn er personages die je irriteren. Ook in dit boek. Persoonlijk kan ik daar wat lastiger mee omgaan maar in dit boek was het te doen. Verder had het boek voor mij eigenlijk geen irritatiepunten.

Het plot is verassend! Natuurlijk voel je van mijlenver dat het goed komt, maar de kleine plottwist maakt het extra leuk daarnaast zit toch een mometje tussen dat ik dacht komt het wel goed?

Kortom: Een heerlijke feelgoodroman voor de zonnige dagen in je tuin en/of balkon.

Je moest eens weten

1  2  3  4  5
    (22 stemmen)

Billy heeft het flierefluitersyndroom. Haar vriendinnen wonen samen, krijgen kinderen en hebben een indrukwekkende carrière. Maar Billy heeft geen huisje, boompje of beestje. Alleen een nietszeggende baan op een afdeling waar niemand haar ziet staan en directeur Matthew haar nog steeds Jilly noemt. Superirritant natuurlijk, dus waarom ze zich dan toch stiekem tot hem aangetrokken voelt is haar een raadsel. Matthew is tien jaar ouder, laat nooit iets los over zichzelf en is allesbehalve populair. Maar toch hééft hij iets.

Nadat ze op een werktrip per ongeluk bij elkaar op de hotelkamer zijn beland, krijgt Billy steeds meer gevoelens voor hem. Maar waarom probeert hij haar op afstand te houden? En waarom is zijn verleden zo’n verboden onderwerp? Tot overmaat van ramp duikt er ook nog iemand op die beweert meer over Matthew te weten…