• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De perfecte huisgenoot RECENSIE

De perfecte huisgenoot van Vi Keeland en Penelope Ward ziet er op het oog mooi uit. Je verwacht door de cover een romantisch verhaal.

Als Molly een advertentie plaats voor een nieuwe huisgenoot, verwacht ze niet dat een man hierop reageert. In eerste instantie vindt ze het maar niets, maar Declan is zo enthousiast dat ze hem een kans geeft. Als ze elkaar vertellen dat ze iemand anders heel leuk vinden, spreken ze af, dat ze doen alsof ze verliefd zijn om ze die andere persoon jaloers te maken. Als dat maar goed gaat!

Vanaf het allereerste begin vond ik het een heel erg leuk boek. Je wordt meteen het verhaal ingezogen. Sommige stukjes komen heel hilarisch over, vooral als Declan Molly advies geeft hoe ze de aandacht van mannen moet trekken. Ik heb heel vaak moeten glimlachen tijdens het lezen. De man en vrouw waar Molly en Declan verliefd op zijn, komen ook goed over. Wat een verschrikkelijke karakters zijn dat. Hierdoor blijf je hopen dat Molly en Declan erachter komen dat ze voor elkaar moeten kiezen. De plot klinkt alsof je als lezer weet hoe het afloopt, maar er zijn toch nog verrassingen.

Molly en Declan komen heel natuurlijk over, je leeft met ze mee en sluit ze in je hart. Het verhaal leest heerlijk, vooral de afwisseling tussen het verhaal van Molly en dat van Declan maakt dat je geboeid blijft lezen. Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn, hierdoor is er meer diepgang.

Ik vond het een superleuk ontspannend boek, met een heerlijke schrijfstijl, geweldige personages en een boek dat ik van harte kan aanbevelen. Ik ga zeker meer boeken van deze auteurs lezen.

De perfecte huisgenoot

1  2  3  4  5
    (17 stemmen)

Net wanneer Molly de hoop begint te verliezen dat ze ooit een fijn nieuw huisgenootje gaat vinden, ontmoet ze de perfecte kandidaat: aardig, gezellig, kan goed koken… Het enige probleem? Het is geen dame, maar een erg knappe man, genaamd Declan. Een mannelijke huisgenoot was niet helemaal wat Molly in gedachten had, maar Declan lijkt de perfecte huisgenoot.
    De twee worden niet alleen huisgenoten, maar ook goede vrienden. Goede vrienden die allebei wel wat hulp op liefdesgebied kunnen gebruiken, ze zijn allebei verliefd op iemand die ze niet ziet staan. Op een avond bedenken ze een sluw plan: wat nou als ze net doen alsof ze een stel zijn, om hun crushes jaloers te maken?
    Het plan lijkt al snel te werken, maar langzaam beginnen Molly en Declan te vermoeden dat hun gevoelens toch niet zo nep zijn als ze dachten…