• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Rebel RECENSIE

Rebel – Kylie Scott

Lena heeft het nooit makkelijk gehad om een job te houden. Wanneer ze voor de zoveelste keer haar job verliest door haar houding, krijgt ze direct een volgende job aangeboden. Ze wordt de persoonlijke assistente van rocklegende Jimmy. Ze moet geen telefoons beantwoorden of interviews regelen, wel wordt van haar verwacht dat ze hem op het goede pad houdt. Hij heeft namelijk lang geworsteld om clean te worden. Vele meiden vallen in zwijm voor Jimmy, maar Lena niet. Ze vindt hem arrogant en zelfingenomen. Op een dag zoekt Jimmy troost bij Lena wanneer een belangrijk persoon in zijn leven komt te overlijden. Op dat moment verandert voor haar alles. Ze voelt zich aangetrokken tot hem en beslist om ontslag te nemen. Jimmy gaat daar niet mee akkoord en overtuigt haar om te blijven. Hij is ervan overtuigd dat hij haar verliefdheid kan doen verdwijnen aan de hand van een lijstje. Ondanks dat ze haar bedenkingen heeft, gaat ze er toch mee aan de slag…

De personages werden uitgebreid beschreven. Hierdoor kan de lezer zich goed inleven in de emoties en gedachten van de personages. Het boek leest heel vlot. Je wordt als lezer meegetrokken in de romance waardoor je het boek zo uit hebt. Ondanks dat het einde zeer voor de hand liggend is, houdt dit je niet tegen om helemaal op te gaan in de romance tussen Lena en Jimmy. Het wordt al snel duidelijk dat het boek een happy end krijgt.

In de lokale boekhandel valt het boek onder het genre ‘romantische en erotische boeken’. De schrijfstijl was passend bij het verhaal. De passionele scènes worden uitgebreid beschreven. Als lezer mag een expliciete schrijfstijl binnen dit genre je dus niet afschrikken.

Het boek is een absolute aanrader als je van een vlot, romantisch, feel good verhaal houdt. Wanneer je niet genoeg kan krijgen van de ‘Stagedive-hype’ kan je nog drie andere boeken binnen de reeks vinden die elk afzonderlijk te lezen zijn.

Rebel

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

De vrouw die hij wil, is de enige vrouw op aarde die hij niet kan krijgen…

Jimmy Ferris is er als leadzanger van de superpopulaire rockband Stagedive aan gewend om alles te krijgen wat hij wil, of het nou om drank, drugs of vrouwen gaat. Maar wanneer hij weer eens in de problemen belandt, heeft iedereen schoon genoeg van zijn gedrag. Jimmy krijgt een ultimatum voorgeschoteld: als hij nog deel van Stagedive uit wil maken, moet hij afkicken. Ook krijgt hij een knappe nieuwe assistent genaamd Lena, die hem voortaan op het rechte pad moet houden.

Lena en Jimmy hebben flink veel chemistry en worden daarom steeds closer met elkaar. Maar Jimmy is zo gewend zichzelf op de eerste plek te zetten, dat hij niet door lijkt te hebben dat hij zijn relatie met Lena op het spel zet. Pas wanneer hij Lena kwijt is, begint Jimmy te beseffen dat Lena de enige persoon is die echt iets voor hem betekent. Is het al te laat om zijn leven te veranderen?