• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Rebel RECENSIE

Rebel is het derde deel in de Stagedive serie van Kylie Scott en is de eerste kennismaking met deze auteur (en dus ook serie). De cover ziet er fleurig uit, een beetje in de discostijl uit de jaren 80. Het roept gevoelens op van muziek, dansen en rock ‘n  roll. De schrijfwijze van de titel Rebel past goed bij dit alles.

Als leadzanger van de rockbank Stagedive is Jimmy gewend is alles zijn zin te krijgen, wat dat dan ook is. Maar nu heeft iedereen schoon genoeg van zijn gedrag. Hij moet zich aanpassen, afkicken, en krijgt daarom ook een nieuwe assistent, Lena, toegewezen die hem op het rechte moet krijgen en houden. Dat vraagt natuurlijk om moeilijkheden.

Vanaf het begin is Lena een geweldig leuk personage, ze is voor niemand bang en neemt geen blad voor de mond. De proloog maakt al dat je als lezer meteen deze indruk van haar krijgt. Doordat het boek in de ik-vorm is geschreven (Lena vertelt het verhaal), is Lena meteen duidelijk aanwezig en krijg je bewondering voor haar. Ze is komisch, bewust van zichzelf en weet wat ze wil. Jimmy daarentegen is zoals de meesten van ons zich een zanger van een rockband voorstellen: nukkig, vindt zichzelf geweldig en vindt dat alles om hem draait. Beiden komen heel natuurgetrouw over en spatten van de pagina’s. Het zijn krachtige karakters.

De andere leden van de band spelen ook een rol in dit boek. In de andere delen van deze Stagedive serie van Kylie Scott speelt telkens een ander bandlid de hoofdrol, maar dat heeft geen invloed op het lezen van de serie. De boeken kunnen heel makkelijk zelfstandig en apart van elkaar worden gelezen. In dit derde deel Rebel zijn ze ook zijdelings aanwezig en zijn ze soms ook heel vermakelijk.

De schrijfstijl is heerlijk, het verhaal leest fijn weg. Dat komt mede door de interactie tussen Lena en Jimmy. Ze hebben veel chemistry en daardoor is het soms ook heerlijk om te lezen hoe Lena Jimmy terechtwijst en op zijn plek zet, wat hij niet gewend is en waardoor hij bewondering voor haar krijgt. Als hij erachter komt dat ze helemaal niet zo stoer is als ze doet voorkomen, gaat hij haar helpen en dit heeft tot gevolg dat de woordenwisselingen tussen hen, en dus het verhaal, nog leuker wordt.

Een klein minpuntje is dat de schrijfstijl tegen het einde van het verhaal ineens iets omslaat: van “normaal” gaat het ineens naar een fifty shades gehalte. Dat was wat abrupt, maar het past wel bij het verhaal en de rock ’n roll.

Het is een heerlijk boek om te lezen, ontspannend, met een beetje drama en humorvol, dus een aanrader.

Rebel

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

De vrouw die hij wil, is de enige vrouw op aarde die hij niet kan krijgen…

Jimmy Ferris is er als leadzanger van de superpopulaire rockband Stagedive aan gewend om alles te krijgen wat hij wil, of het nou om drank, drugs of vrouwen gaat. Maar wanneer hij weer eens in de problemen belandt, heeft iedereen schoon genoeg van zijn gedrag. Jimmy krijgt een ultimatum voorgeschoteld: als hij nog deel van Stagedive uit wil maken, moet hij afkicken. Ook krijgt hij een knappe nieuwe assistent genaamd Lena, die hem voortaan op het rechte pad moet houden.

Lena en Jimmy hebben flink veel chemistry en worden daarom steeds closer met elkaar. Maar Jimmy is zo gewend zichzelf op de eerste plek te zetten, dat hij niet door lijkt te hebben dat hij zijn relatie met Lena op het spel zet. Pas wanneer hij Lena kwijt is, begint Jimmy te beseffen dat Lena de enige persoon is die echt iets voor hem betekent. Is het al te laat om zijn leven te veranderen?