• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Rebel RECENSIE

Leadzanger Jimmy Ferris heeft moeite om met de roem en populariteit van de rockband Stagedive om te gaan. Hij heeft zich teveel laten meeslepen in de wereld van drank, drugs en vrouwen. Daarom is de band op zoek naar een assistent die hem op het rechte pad moet houden.

Lena Morrissey is twee maanden geleden van baan geswitched en doet nu administratief werk in de muziekwereld. Verschrikkelijk vindt ze het en neemt dan ook geen blad voor de mond. En dat is nu net wat Jimmy volgens de bandleden nodig heeft.

Vanaf dat moment is Lena de nieuwe assistent van Jimmy en dat betekent dat ze 24 uur per dag moet zorgen dat Jimmy geen gekke dingen doet. Jimmy is echt onmogelijk in de omgang, maar vreselijk aantrekkelijk en dat zorgt ervoor dat Lena al snel op zoek gaat naar een vervanger.

Kylie Scott weet in dit boek Lena weg te zetten als een jonge vrouw met zelfvertrouwen, al laat ze ook haar zwakheden niet verborgen, die met droge humor zelfs de meest botte opmerkingen luchtigheid kan geven. Jimmy is een ruwe diamant. Door traumatische ervaringen in zijn jeugd heeft hij vertrouwen verloren, zowel in zichzelf als in andere mensen en vrouwen. Stukje bij beetje weet Lena de brokstukken van zijn muur af te pellen en leren we een de mooie kant van Jimmy kennen. Hoe meer je leest, hoe meer sympatie je als lezer voor Jimmy kunt opbrengen. Je gunt hem een mooie toekomst!

Ondanks dat het verhaal cliché lijkt, heeft Scott met dit verhaal thema's aangestipt zoals vertrouwen, bindingsangst, verlatingsangst, jeugdtrauma verwerking, vriendschappen, broederliefde. Daarmee past dit boek echt perfect bij het New Adult genre, zeker omdat het qua schrijfstijl en taalgebruik passend is. Boeken met dit genre weten thema's te bespreken die realistisch zijn en passen bij de levensfase van de bandleden en Lena. Lezers van dit genre kiezen er ook bewust voor en schrikken er niet voor terug. Wanneer je als lezer nog onbekend bent met dit genre kan dit op sommige momenten confronterend zijn.

Wat echt een pre is bij dit boek is dat de omslag prachtig is. Zelfs na het lezen ziet het boek er als nieuw uit. De rug van het boek krijgt geen vouwstrepen of beschadigingen bij het lezen en zal daarom prachtig in de boekenkast staan.

Rebel is het derde deel van de boekenserie Stagedive maar is ook prima als standalone te lezen.

Rebel

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

De vrouw die hij wil, is de enige vrouw op aarde die hij niet kan krijgen…

Jimmy Ferris is er als leadzanger van de superpopulaire rockband Stagedive aan gewend om alles te krijgen wat hij wil, of het nou om drank, drugs of vrouwen gaat. Maar wanneer hij weer eens in de problemen belandt, heeft iedereen schoon genoeg van zijn gedrag. Jimmy krijgt een ultimatum voorgeschoteld: als hij nog deel van Stagedive uit wil maken, moet hij afkicken. Ook krijgt hij een knappe nieuwe assistent genaamd Lena, die hem voortaan op het rechte pad moet houden.

Lena en Jimmy hebben flink veel chemistry en worden daarom steeds closer met elkaar. Maar Jimmy is zo gewend zichzelf op de eerste plek te zetten, dat hij niet door lijkt te hebben dat hij zijn relatie met Lena op het spel zet. Pas wanneer hij Lena kwijt is, begint Jimmy te beseffen dat Lena de enige persoon is die echt iets voor hem betekent. Is het al te laat om zijn leven te veranderen?