• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: De laatste kans RECENSIE

De laatste kans van Lauren Asher is het prachtige liefdesverhaal van Cal en Alana. Het is een van de mooiste liefdesverhalen die ik dit jaar heb gelezen, ik ben helemaal verliefd geworden op zowel Cal als Lana. Het boek is het derde deel in de DreamLand serie. Deel 1, Tussen de regels, vond ik ook erg mooi, het tweede deel, Op een voorwaarde, was wat minder, maar dit deel 3 is echt fantastisch! Zelden heb ik zo’n mooi boek gelezen! Cal moet voldoen aan de voorwaarden in het testament van zijn opa, net als zijn andere broers in de eerdere twee delen, om hun grote erfenis in ontvangst te nemen, maar dan moet hij weer terug naar Lake Wisteria, waar hij Lana weer ontmoet, zijn grote liefde, die hij door zijn verslavingen heeft moeten laten gaan. Maar hij mag haar niets vertellen waarom hij weer terug is. Vanaf het allereerste begin werd ik het verhaal inzogen door de geweldige schrijfstijl en door de personages. De schrijfstijl is meeslepend, adembenemend, en de emoties van Cal en van Alana spatten van het scherm. Het verhaal wordt afwisselend verteld door Cal en Alana, en hun verhaal wordt zo mooi neergezet, net alsof je er zelf bij bent. Je leeft zo mee: Cal worstelt met zijn verslaving en is constant bang dat hij het niet goed doet. Dit komt ook door zijn jeugd. Hij komt zo mooi over, als je dat zo kunt zeggen tenminste. Alana is ook een krachtig personage, vooral nu ze ook nog moeten zorgen voor Cami, haar vijf jarige dochter. En deze Cami steelt in het boek de show en het is gewoon hartverwarmend hoe ze Cal laat ontdooien door haar interactie met hem. Het is zo schattig en ontroerend allemaal. Er zijn diverse plotwendingen in het verhaal, waardoor je nog meer ademloos bent en wordt tijdens het lezen van dit geweldige boek. Constant hoop je, dat het allemaal goed komt, met de worsteling van Cal, en ook die van Alana, die Cal nooit vergeten is, maar zijn verslavingen kan ze niet meer aan, en dat alles wordt zo geweldig goed neergezet. Ik vind het fantastisch hoe Lauren Asher beide hoofdpersonen, en Cami, heeft neergezet in dit verhaal. Je leeft constant met ze mee en dat is geweldig goed gedaan. Aangezien dit het laatste deel is van deze serie, wordt door Lauren Asher een goed einde bedacht aan deze fantastische serie. Deze serie, en vooral dit derde deel, is een geweldig goed en prachtig verhaal, heel liefdevol en emotioneel, en het is een verhaal met een enorme diepgang. Het is geen gewoon liefdesverhaal, maar een verhaal dat je bij blijft lang nadat het uit is. Ik kan het boek dan ook heel erg aanraden! Het is een losstaand verhaal, dus je hoeft niet de eerdere twee delen te hebben gelezen, maar dat is wel leuker voor het geheel.

De laatste kans

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Kunnen deze twee exen elkaar vergeven... of vergeten?

Callahan Kane baalt als een stekker. Om de erfenis van zijn grootvader te kunnen claimen, moet hij een zomer doorbrengen in het familiehuis aan het meer voordat hij het mag verkopen. Eén probleem: de ex van Cal, Alana Castillo, woont momenteel in het huisje. De relatie tussen de twee is jaren geleden zeer pijnlijk geëindigd, en er zit bij allebei nog veel oud zeer.

Nu ze elkaar weer vaker zien, moeten ze opnieuw uitvinden hoe ze met elkaar om willen gaan . Dan gebeurt er iets wat Cal niet had verwacht: hij wordt weer verliefd op zijn ex-vriendin. Terwijl hij zijn gevoelens probeert te onderdrukken, komen oude herinneringen en nieuwe geheimen naar boven. Krijgt de liefde van Cal en Alana ondanks alles een laatste kans?