• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Die zomer met jou RECENSIE

Voor de Chicklit.nl leesclub mocht ik het boek Die zomer met jou van Sarah Morgan lezen. Een geweldig boek van een fantastische schrijfster! Lily volgt een medische studie, omdat dit van haar verwacht wordt door haar ouders. Liever zou ze kunstenares willen zijn. Ze neemt een baantje aan als schoonmaakster van cottage. Eén van de cottage wordt niet gebruikt door de eigenaar, maar moet zij wel schoonmaken. Ze besluit om in deze cottage dagelijks te overnachten, zonder met iemand het erover te hebben. Zij maakt in de cottage schilderijen waar niemand vanaf weet. Zal zij kunnen doorbreken als kunstenares. Er wordt een feest georganiseerd voor Cecilia haar 70e verjaardag door haar dochter Kristen. Cecilia is weduwe van de beroemde kunstenaar Cameron Lapthorne en zelf schilderde zij in haar jongere jaren ook. Op het feest wordt gevraagd naar een schilderij genaamd Het meisje op het strand. Cameron had Cecilia beloofd om het schilderij te vernietigen, net als dat hij beloofd had om de cottage die zij veelvuldig bezochten in de jongere jaren te verkopen. Na zijn overlijden kwam Cecilia erachter dat de cottage nog in hun bezit was. Cecilia vlucht weg van het feest en gaat naar de cottage waar ze het schilderij Het meisje op het strand nog ziet hangen. Ze komt er ook achter dat Lily de cottage gebruikte als verblijfplaats. Ze is Lilly goedgezind en samen gaan ze in de cottage verblijven. Kristen, de dochter van Cecilia is getrouwd met Theo een arts die veel tijd aan zijn werk besteed. Bij veel belangrijke gebeurtenissen schittert Theo van afwezigheid. Zet Theo zijn huwelijk op het spel of komt hij er op tijd achter? Todd is de zoon van Kristen en Theo en de kleinzoon van Cecilia. Als zijn oma verdwijnt gaat hij haar zoeken en komt hij oma en Lily tegen in de cottage. Todd en Lily kennen elkaar van vroeger. Cecilia kent Seth van vroeger en zoekt hem weer op. Zal de romantiek weer oplaaien tussen beide relaties of toch niet? Sarah Morgan heeft een prachtig boek geschreven. Ze schrijft elk hoofdstuk vanuit een personage. Ik vind het fijn lezen om te weten vanuit welk personage ik het hoofdstuk ga lezen. Ik zat helemaal in het verhaal en kon het boek moeilijk wegleggen. Ze heeft een vlotte schrijfstijl en het verhaal maakte mij nieuwsgierig naar hoe het verder zou gaan. Ook werd ik nieuwsgierig naar het verhaal achter het schilderij Het meisje op het strand. Gebeurtenissen worden zo beschreven dat je het zelf beleeft, maar zijn niet langdradig. De romantiek zit erin, maar is niet als zoetsappig aanwezig. Ik was al fan van Sarah Morgen en ook deze keer heeft ze aan mijn verwachtingen voldaan! Een mooi feelgoodboek wat van mij 5 sterren krijgt!

Die zomer met jou

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Bestsellerauteur Sarah Morgan is terug met Die zomer met jou, een feelgoodroman vol humor, liefde en herkenbare momenten. Een onverwachte ontmoeting leidt tot een zomer vol tweede kansen.

Vlak voor haar zeventigste verjaardag besluit Cecilia te vluchten voor het feest dat haar familie wil organiseren, en ze vertrekt naar haar vakantiehuis op Cape Cod. Ze kijkt ernaar uit de zomer ongestoord aan de kust door te brengen, in het huis waar zij en haar echtgenoot ooit verliefd op elkaar werden. Dit plan wordt echter verstoord als ze een onverwachte gast aantreft.

Lily is gestopt met haar studie om haar droom om kunstenaar te worden na te jagen en werkt tijdelijk als schoonmaker. Om geld uit te sparen slaapt ze stiekem in een van de onbewoonde strandhuizen... totdat Cecilia verschijnt.

Al snel ontstaat er een onverwachte en hechte vriendschap tussen de twee vrouwen. Wanneer Todd – Cecilia’s kleinzoon en tevens de man die ooit Lily’s hart brak – zich bij hen voegt, begint een betoverende zomer vol tweede kansen.