• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Die zomer met jou RECENSIE

Fantastische Feelgood voor de zomer! Het verhaal creëert een verbondenheid tussen de verschillende personages Lily, Cecilia en Kristen. Deze 3 vrouwen zijn op zoek naar zichzelf, maar vooral ook op zoek naar wat hun gelukkig maakt. En hiervoor moeten ze best wel wat diep graven en issues aanpakken in plaats van deze te vermijden. Laten we starten met Lily, zij werd eigenlijk al vanaf haar jeugd geduwd in de studie geneeskunde door haar ouders waardoor er heel wat verwachtingen ontstonden. Ze komt dan ook op een keerpunt in haar leven waarvan ze zeker is dat dit niet het pad voor haar is. Zo komt ze terecht in een prachtige cottage aan de kust waar ze voor het eerst een beetje zichzelf voelt. Cecilia is een oudere dame die al een hele weg heeft afgelegd in het leven waar ze vooral altijd geleefd heeft in functie van haar man en haar gezin. Na het overlijden van haar man, moet ze even terug in het verleden duiken en vlucht ze even van haar kinderen en kleinkinderen en komt zo in het huis terecht waar Lily verblijft. De dames hebben direct een mooie connectie met elkaar voornamelijk omdat ze zoveel gelijkaardige karaktereigenschappen hebben, namelijk de liefde voor kunst, rust, eigenheid, zelfreflectie,… . Doordat Cecilia echter haar thuis is ontvlucht komt haar kleinzoon haar al snel zoeken want met Todd heeft ze namelijk de hechtste band. Dus deze staat plots voor de deur en dan beginnen de zaken zich nog dieper te ontwikkelen. Want Lily kent namelijk Todd en heeft al altijd een crush gehad op hem. Niet enkel Todd is natuurlijk ongerust ook de dochter van Cecilia. Kristin staat bijna al heel haar leven haaks tegenover alles wat haar moeder doet. Hun band is dan ook totaal niet sterk of bindend. Maar Kristin is zichzelf wat kwijt sinds het overlijden van haar vader en voelt ook dat haar huwelijk met Theo aan het wankelen is. Wat er voor zorgt dat ook Kristin zoekende is wat haar volgende stap is. Die zomer met jou is een fantastische Feelgood die perfect past in de zomerse setting. Het zorgt er terug voor dat je gaat geloven in tweede kansen maar ook hoe je verder moet in het leven na bepaalde gebeurtenissen. Hoe je moet durven stappen nemen om te groeien. Het boek zelf leest heet vlot, dit ook doordat de hoofdstukken verteld worden door de 3 hoofdpersonages hun perspectief. Wat er ook voor zorgt dat je jouw zo veel meer verbonden voelt. Sarah Morgan zorgt ervoor dat je nieuwsgierig bent naar wat er in het volgend hoofdstuk zal gebeuren. Er is wat mysterie, familiegeschiedenis, maar vooral veel vriendschap en liefde. Ik had dan ook nog het geluk dat ik via de chicklit.nl leesclub kennis kon maken met dit boek. Het is een absolute aanrader! Dus haal hem zeker in huis en je voelt je instant happy!

Die zomer met jou

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Bestsellerauteur Sarah Morgan is terug met Die zomer met jou, een feelgoodroman vol humor, liefde en herkenbare momenten. Een onverwachte ontmoeting leidt tot een zomer vol tweede kansen.

Vlak voor haar zeventigste verjaardag besluit Cecilia te vluchten voor het feest dat haar familie wil organiseren, en ze vertrekt naar haar vakantiehuis op Cape Cod. Ze kijkt ernaar uit de zomer ongestoord aan de kust door te brengen, in het huis waar zij en haar echtgenoot ooit verliefd op elkaar werden. Dit plan wordt echter verstoord als ze een onverwachte gast aantreft.

Lily is gestopt met haar studie om haar droom om kunstenaar te worden na te jagen en werkt tijdelijk als schoonmaker. Om geld uit te sparen slaapt ze stiekem in een van de onbewoonde strandhuizen... totdat Cecilia verschijnt.

Al snel ontstaat er een onverwachte en hechte vriendschap tussen de twee vrouwen. Wanneer Todd – Cecilia’s kleinzoon en tevens de man die ooit Lily’s hart brak – zich bij hen voegt, begint een betoverende zomer vol tweede kansen.