Recensie: Verboden tranen RECENSIE

Met een cover die lijkt op een gemiddelde bouquetreeks roman (maar dan iets minder erotisch) wist dit boek mij nou niet bepaald te enthousiasmeren. Natuurlijk weet ik ook wel, “Don’t judge a book by it’s cover”, maar sommige boeken hebben een bepaalde uitstraling waarvan ik wéét dat het geen ware liefde gaat worden. Ook de uitgeverij is niet mijn favoriet (sorry!). Sommige uitgeverijen geven nou eenmaal boeken uit die mij niet geheel aanspreken. Daarbij was het papier ook best dun, dus ik zat me bij voorbaat al te irriteren aan de letters die door de pagina’s heen schenen.

Jeetje zat ik er even een partijtje naast! De synopsis sprak mij wel aan, maar ik had het gevoel dat dit boek heel erg twee kanten op kon gaan; sloom en suf of razend spannend. Om Verboden tranen nou razend spannend te noemen vind ik ietwat ver gaan, maar het boek wist mij zeker van begin tot eind te boeien. Ik was heel erg benieuwd wie er nou achter de moorden zat, want de voor de hand liggende persoon is het natuurlijk nooit. Waar ik een beetje een vermoeden had, nam het plot toch een onverwachte wending. Fijn!

De personages zijn duidelijk omschreven waardoor ik niet steeds na moest denken wie wie nou ook alweer was. Sanne, de rechercheur en een van de hoofdpersonages, had wat mij betreft wel iets verder uitgediept mogen worden. Ook hangt er een nog niet afgesloten verhaallijn(tje) om haar heen. Biedt dit ruimte voor een vervolg?

Verboden tranen is een fijn boek om te lezen, vooral voor bijvoorbeeld op vakantie. Het is echt fijn als je door kan lezen zonder pauze, op die manier zit je veel meer ín het boek. Tegen al mijn eerste indrukken en verwachtingen in (wederom; excuses daarvoor) heb ik best genoten van dit boek!

Laat jij wel eens boeken liggen omdat de cover je niet aanspreekt?

Verboden tranen

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Sanne Philips en Luca Borra, rechercheurs bij de politie Hoorn, staan voor een van de moeilijkste zaken uit hun carrière. In het tuinhuis van een groot landhuis worden vier lichamen ontdekt, waarvan twee in verre staat van ontbinding. Het motief van de dader is een mysterie. De oorspronkelijke bewoners van het huis, Max en Sophie Tildro, zijn om het leven gekomen bij een auto-ongeluk en de huidige bewoner, hun zoon Jack, is al ruim twintig jaar vermist. Zijn toenmalige partner Sarah is eveneens onvindbaar. De rechercheurs duiken in het verleden van Jack en Sarah en stuiten op een aantal onverklaarbare gebeurtenissen. Ondertussen krijgen Sanne en Luca te maken met een andere zaak, de vermissing van een oude vrouw. In eerste instantie lijkt dit een losstaande zaak, maar al snel rijst de vraag of deze vermissing verband houdt met de vier moorden. Sanne en Luca moeten alle zeilen bijzetten om te ontrafelen wat zich in het verleden heeft afgespeeld.