Ongefilterd moederschap - Lorentia Veppi RECENSIE

Recensie Ongefilterd moederschap - Lorentia Veppi

Het boek Ongefilterd moederschap is geschreven door Lorentia Veppi. Zij is bekend van haar social media kanalen waarop de meest hilarische filmpjes staan waarin zij het moderne ouderschap laat zien aan haar volgers. Van woede-uitbarstingen van kinderen en de reactie van de moderne ouder hierop tot aan het gedoe rondom schoolfeestjes, alles wordt getoond. Lorentia schaamt zich nergens voor en laat haarzelf helemaal gaan. Op de omslag staat ook te lezen ‘Jij denkt het, ik zeg het’. En zo is het, Lorentia neemt geen blad voor haar mond en is bereid om in haar boek heel erg veel te vertellen. Het zullen voor vele moeders herkenbare verhalen zijn. Dit boek kan je echter ook lezen als toekomstige ouders. Je zal bij het lezen dan misschien denken, klopt dit echt of zal het wel meevallen? Maar als de baby er eenmaal is, zal je nog wel eens terugdenken aan de verhalen uit het boek.

Lorentia begint haar boek op één van de eerste pagina’s al met uitspraken als dat er geen perfect moederschap bestaat en dat iedereen zijn best doet. Dit zal voor velen een rustgevende boodschap zijn en zorgt direct voor veel luchtigheid in het boek. Het is geen boek dat je adviezen zal geven of dat je zal laten denken dat je het helemaal niet goed doet. Het is juist een boek dat heel eerlijk vertelt hoe het er aan toe gaat en dit is dan op een humoristische manier gedaan. Deze combinatie maakt het boek zo sterk. Daarnaast worden er in Ongefilterd moederschap uitspraken gedaan die veel ouders waarschijnlijk niet durven te doen. In dit boek zijn deze uitspraken wel op papier gezet en hiermee kan het een fijne gedachte zijn dat je niet de enige bent die het wel eens zwaar vindt of die eigenlijk gewoon even weg wil lopen voor één klein momentje voor zichzelf.

In het boek worden veel onderwerpen wel aangesneden, van onder andere de zwangerschap, genderreveal feestjes, de bevalling, de baby blues en de kraamvisite. Het is knap dat het boek start met de gedachte aan een kindje en dat er daarna zoveel verschillende onderwerpen volgen. Het is geen dik boek, dus het is allemaal goed beknopt opgeschreven maar toch een goed geheel. De verhalen zijn precies goed qua inhoud en lengte. Door de soms wat kortere verhalen kan je lekker doorlezen en door het schrijven met humor leest het boek ook lekker weg. Het is een leuk boek om er zo nu en dan (als je even vrije tijd hebt) er bij te pakken en te genieten van de schrijfstijl en het idee dat je niet de enige bent die zo nu en dan aanloopt tegen bepaalde dingen rondom zwangerschap of de periode daarna.  Het moederschap wordt goed onder de loep genomen, een grote sprong in het diepe zoals zij het ook wel noemt.

Ongefilterd moederschap is een boek dat met veel humor geschreven is en een knipoog geeft naar alle ouders die af en toe even struggelen met het zijn van vader of moeder.

Ongefilterd moederschap

1  2  3  4  5

Lorentia Veppi, de sensatie op social media bij jonge ouders, staat bekend om haar hilarische filmpjes waarin ze met een knipoog kijkt naar het hedendaagse ouderschap. Ze doorbreekt taboes en ontleedt clichés met humor en scherpte.
    En nu brengt ze iets nieuws: haar eigen verhaal en persoonlijke visie op het moederschap, zoals ze dat zelf heeft ervaren.
    Dat doet ze in haar spraakmakende boek Ongefilterd moederschap.

Toen Lorentia zelf moeder werd, vielen haar oogkleppen af.
    In dit boek neemt ze je mee op een reis door de wereld van het moederschap, van de cruciale beslissing om een kind te krijgen tot de rollercoaster van zwangerschap, bevalling en de (on)zin van genderreveals. Maar wat dit boek echt bijzonder maakt, is Lorentia's vermogen om haar ervaringen en inzichten te delen op een manier die zowel eerlijk als hilarisch is.

Ongefilterd moederschap biedt een verfrissend eerlijk beeld van het ouderschap. Lorentia's scherpe pen en unieke visie zorgen ervoor dat je niet alleen zult lachen, maar ook zult nadenken over de wonderlijke, uitdagende reis van het moederschap. Dit boek is een must-read voor alle ouders, toekomstige ouders en iedereen die wil begrijpen wat het betekent om een moderne ouder te zijn.

Klaar om te lachen, te leren en jezelf te herkennen in de hilarische avonturen van Lorentia Veppi?

• Ollie de Viking - Adam Stower

• Hart te huur – Diverse auteurs